/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
skrivebeskyttet pc
Fra : ashkan
Vist : 801 gange
100 point
Dato : 08-03-09 09:16

Hej
hvordan kan jeg fjene skrivebeskyttelse fra min pc , fordi jeg vil gerne flytte min netbanks nøgle til en anden placering i harddisken men på grund af skrivebeskyttelse ikke muglit .

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-03-09 09:18

Højreklik på filen/kopier, gå til det nye sted/højreklik-sæt ind, derefter kan du slette den gamle fil.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-03-09 09:20

Ellers højreklik på certificatet og marker arkiv

Kommentar
Fra : ashkan

Dato : 08-03-09 09:26

det er dansk netbanks nøgle man skal gøre via dansk banks hejmmeside og jeg kan ikke se hvor nøglen ligger og pcen er skrivebeskyttet og på grund af det kan heller ikke nøglen opdateres

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-03-09 09:28

Log på som administrator med F8 under opstart.

Kommentar
Fra : ashkan

Dato : 08-03-09 09:36

mener du hver gang jeg starter pcen skal jeg med f8

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-03-09 09:45

PC kan kun være bestyttet med kode, eller du er ikke administrator på systemet. Du skal være administrator for, at have rettighederne.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-03-09 09:46

Du kan se, hvilke rettigheder du har i brugerkonti på kontrolpanelet.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 60 point
Dato : 08-03-09 09:49

Kig på Danske Banks side eller ring til dem

http://www.danskebank.dk/da-dk/Om-banken/Kontakt-os/Privatkunde/Pages/Ring-til-os.aspx

Under Spørgsmål og Svar
http://www.danskebank.dk/da-dk/Privat/Netbank/Support/Pages/Spoergsmaal-og-svar.aspx#

Klik > Se spørgsmål og svar
I Pop-up vinduet klik på
Hvordan bruger jeg Netbank fra en anden computer?

Opret en sikkerheds kop på en USB nøgle:

Spørgsmål
Hvordan tager jeg en sikkerhedskopi af mit bruger-id?

Svar
Du kan tage en sikkerhedskopi af dit bruger-id, som du kan bruge, hvis du f.eks. ønsker adgang til Netbank fra en anden pc.
Log på Netbank.
Vælg punktet "Indstillinger" i den grå bjælke øverst i billedet.
Vælg "Sikkerhed" i menuen til venstre.
Vælg funktionen "Sikkerhedskopier bruger-id" nederst i billedet "Sikkerhed" og tryk på "OK"..
Tryk igen på knappen "OK".
Vælg placering og tryk på "Gem"..
Gem sikkerhedskopien på et flytbart medie f.eks. USB-nøgle, diskette eller CD-rom. Vær opmærksom på, hvis du bruger en CD-rom, at du først skal gemme dit bruger-id på skrivebordet inden du brænder det og at dit bruger-id kan blive skrivebeskyttet.
Når sikkerhedskopien er gemt, kan du låse sikkerhedskopien op. Lås op, hvis du skal bruge netbank på en anden computer, eller hvis du skal lave ændringer på din computer. Du kan læse mere om hvad vil det sige, at dit bruger-id er låst? Husk at trykke OK til meddelelsen der kommer, når du har låst sikkerhedskopien op.
Pas på dit bruger-id og din sikkerhedskopi
Dit bruger-id og sikkerhedskopien er en vigtig del af sikkerheden i netbank. Du skal derfor opbevare dem med samme omhu, som du ville opbevare dit Dankort.
Gem aldrig en ulåst sikkerhedskopi af dit bruger-id på harddisken på din pc. Så får du ikke nytte af den ekstra sikkerhed, det giver at dit bruger-id er låst.
Opbevar aldrig din personlige kode sammen med sikkerhedskopien af dit bruger-id.
Send aldrig dit bruger-id med e-mail. E-mail er ikke sikret mod hackere og kan i princippet læses af andre. Skal du bruge netbank på en anden pc, skal du gemme en ulåst sikkerhedskopi af dit bruger-id på et flytbart medie, som f.eks. USB-nøgle, diskette eller cd.
OBS: Hvis du vil bruge en CD-rom til at opbevare sikkerhedskopien på, skal du først gemme filen på harddisken og derefter bruge et brænderprogram til at gemme filen på CD'en.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : ashkan

Dato : 08-03-09 10:14

jeg har administrator retigheder jeg er eneste bruger på den pc.jeg har ikke problem med at tager sikkerhedskopi af nøglen og ligge på en USB nøgle problemet er jeg kan ikke ændre på placering af nøglen ,selvom popups er tillad.og vigtigste er sikkerheds nøglen kan ikke opdateres og efter ?? tid
nøgleen vikker ikke på grund af manglende opdatering.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 08-03-09 14:02

1. find nuværende placering
2. højre klik på filen/nøglen
3. vælg Eneskaber
4. fjern markeringer i "Read only" & "Hidden" (ved ikke hvad det er oversat til men sikkert "Skrivebeskyttet" & "Skjult")

Godkendelse af svar
Fra : ashkan

Dato : 09-03-09 08:53

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 09-03-09 09:08

2 stjerner er vel snart en hån for Klaudi`s svar??

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-03-09 09:48

Velbekommen