/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Installation af trådløs USB
Fra : xteam
Vist : 1736 gange
100 point
Dato : 07-03-09 11:27

Jeg har købt en Linksys 2,4 GHz trådløs-g USB. Den skal bruges til min Stofa Zaptor, da jeg ikke har dataudtag ved fjernsynet.

Jeg har Wireless trådløs netværk installeret, som jeg bruger til mine bærebar PCer.

Jeg har prøvet at opsætte den trådløse USB, for derefter at afprøve om det virker i en af mine PCer som ikke er tilkoblet mit netværk. Det virker desværre ikke.

Hvordan opsætter jeg mit trådløs USB, som så kan bruges på mit netværk.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-03-09 11:43

Følg brugsanvisningen, måske skal du installere software fra cd før du sætter usb netkortet i, når du har installeret og sat usb netkort i, så genstart computeren, nede ved uret er der nu en ikon for netkortet, højre klik på den og klik på Vis trådløse netværk som er tilgængelige, klik på dit eget netværk og log på, er der forbindelsen krypteret så kommer der en boks hvor du skrive din netværks nøgle og klikker OK, et øjeblik efter er du på og computeren husker selv at logge på fremover.
Hvis din router har mac adsresse filtrering, så skal du ind i routerens opsætning og tilføje mac adressen på den nye computer også

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-03-09 13:10

Benyt evt. det progran du har installeret fra den medfølgende CD.
Med det program kan du indstille din USB adapter.

Accepteret svar
Fra : kimpetersen

Modtaget 100 point
Dato : 07-03-09 14:42

Du skal nok henvende dig til Stofa, de svarer også i weekenden. Jeg ved at de har en trådløs opkobling til Zaptor

Kommentar
Fra : xteam

Dato : 07-03-09 15:13

Er der en som bruger trådløs USB til sin ZAPTOR på Stofanet.

Godkendelse af svar
Fra : xteam

Dato : 08-03-09 12:54

Tak for svaret kimpetersen.

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 08-03-09 15:16

Velbekomme xteam jeg håber det lykkes for dig at få det op og køre.
Hilsen Kim