/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Google Earth
Fra : bjarnebr
Vist : 2300 gange
100 point
Dato : 07-03-09 10:32

Hvad er forskellen på disse 3?
Google Earth
Start GoogleEarth i Direct-X tilstand
Start Google Earth i OpenGL tilstand

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 07-03-09 10:37

Hej

næsten samme programmer. der er ikke så meget forskel
mvh

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-03-09 10:48

Det er grafikdriverne/-interface som adskiller sig. Det er begge API'er (Application Program Interface) til 2D og 3D grafik. Dvs. funktionsbiblioteker som programmet ..i dette tilfælde Google Earth, bruges til at 'snakke' med dit grafikkort.

1.) ActiveX : http://en.wikipedia.org/wiki/Directx

2.) OpenGL : http://en.wikipedia.org/wiki/OpenGL

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 07-03-09 11:05

Hej Molokyle
Jeg kan desværre ikke engelsk, så jeg har ingen hjælp af de sider du henviser til, men jeg har en Medion bærbar med et NVIDIA GeForce G105M skærmkort og jeg kører Vista, så hvad skal jeg bruge?

Kommentar
Fra : MicroAFA

Dato : 07-03-09 11:13

På den side med OpenGL kan du se i venstre side at der står en masse sprog rul ned til der hvor der står [B]dansk[/B] så kommer der en dansk forklring på hvad OPENGL er.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-03-09 11:20

Hvis du vil benytte OpenGL skal du ikke bruge noget som helst ..udover driveren til dit grafikkort, som man må gå ud fra du allerede har installeret

For at benytte ActiveX objekter kræves det, at du har installeret ActiveX komponenten fra Microsoft:

http://www.download.com/windows/activex/

Her lidt info ..på dansk

http://search.microsoft.com/results.aspx?mkt=da-DK&setlang=da-DK&q=ActiveX

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 07-03-09 11:25

Det blev jeg ikke meget klogere af Har kikket på begge sider).

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 07-03-09 19:47

bjarnebr -> Sorry... men det bli'r ikke nemmere, blot fordi du ik' ka' forstå forklaringen!

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : bjarnebr

Dato : 08-03-09 09:49

Tak for svaret molokyle.