/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Driver til canon ixus 60
Fra : goebbels
Vist : 731 gange
300 point
Dato : 07-03-09 09:07

-Jeg kan ikke finde en driver til xp til canon digital ixus 60
-Jeg har ledt i timevis og det eneste jeg har fundet er en twain driver som ikke vil installeres. (k6908mux)
-Jeg vil ikke have det medfølgende software ind på min maskine, så derfor bruger jeg ikke cden der følger med. Selvom jeg så installere cden kan den stadig ikke finde en driver til kameraet

Hjælp!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-03-09 09:14

Citat
Driver skulle ikke være nødvendigt. Mit kamera bliver bare opfattet som et ekstra drev, på samme måde som f.eks. en kortlæser, eller en USB-pen, når jeg tilslutter det.
Jeg har slet ikke brugt driver eller noget fra CD'en.

Herfra:
http://www.hifipriser.dk/community/forum/message.asp?tid=1286174

mvh klaudi

Kommentar
Fra : goebbels

Dato : 07-03-09 09:15

Hvis jeg ikke havde brug for en driver havde jeg nok ikke skrevet ;)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-03-09 09:22

Du må sku da meget undskylde at jeg kom til at skrive

mvh klaudi

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-03-09 09:50

Canon bruger twain.

Det er netop twaindriveren du skal installere hvis du vil i forbindelse med cameraet.

Twain bruges til forskellige apparater . Mest skannere og den slags.

Desværre findes det i forskellige udgaver og ikke helt kompatibelt.

Det betyder at mit canon amera ikke kan koble på før jeg har deaktiveret min skanner.

Hvis du ikke vil installere twaindriveren, kan du isredet tage kortet ud og læse det via en løs kortlæser. Den vil så bare komme som en ekstern løs disk.

Hvis du læser via en kortlæser og uden Canons program, får du næppe alle de smarte billeddata.
med.

En af de smarte canon ting er at cameraet registrerer hvad led du holdt det på ved optagelsen, og automatisk drejer billedet rigtigt på computeren. Andre ting er registering af cameraindstilling ved optagelsen.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-03-09 10:01

Hvis di ikke kan installere den twain driver du har fundet , er det formentlig fordi den ikke passer til dit operationssystem, du ikke har , administatorrettighed, eller fordi der er en anden twain i forvejen.
Twain "software interfacet" er ikke nok. Du skal også have et program til at betjene adgangen og download fra cameraet.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-03-09 12:50

Hvorfor ikke bare installlere medfølgende program og slippe for alt andet rod. Du behøver jo ikke at bruge delene i det.
Bortset fra en yderst informativ manual.

Kommentar
Fra : goebbels

Dato : 07-03-09 13:15

Jeg kan ikke finde en twiandriver der virker til min xp. Kan i hjælpe?

---------------------------
LuffeA
Læs hvad jeg skriver:
"Selvom jeg så installere cden kan den stadig ikke finde en driver til kameraet "

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 150 point
Dato : 07-03-09 13:19

Køb en kortlæser til SD HS/HC
http://www.multimediaworld.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=FCR%2DML&GroupGuid=3830&SelectedGroup=3830
Der skal ikke installeres noget i Win 2000 / XP / Vista / win7

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-03-09 13:31

Jeg ville også bruge en kortlæser, så kan der bruges anden og måske bedre billedbehandling end det der følger med.
Derudover anbefales det ikke at formatere kortet fra computeren via kablet.

Godkendelse af svar
Fra : goebbels

Dato : 07-03-09 15:05

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-03-09 15:54

Jeg var lige flot nok for den kører ikke rigtigt i win 7
Den påstår at kortet skal formateres.
Men den indbyggede kortlæser i comp. til SD HS/HC kan godt læse mine billeder.

Men resten er testet, for jeg bruger den selv.