/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Digitalt Tv signal til PC/DVD
Fra : Qualiman
Vist : 469 gange
200 point
Dato : 07-03-09 07:57

Hvorledes gør man hvis man skal have kastet en tv udsendelse ned på harddisken eller DVD

Jeg har kabel etc. fra Pc til et digitalt Philips tv og Parabol

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-09 08:18

Man starter med at sætte et TVkort i sin komputer....

Uden det kan du ikke fange noget....

Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 210 point
Dato : 07-03-09 08:20

Du kan ikke få det digitalt fra et TV eller en Parabol til din PC, dette har du lukket for grundet KOPI beskyttelse.
Men du kan sætte en DVB-T (den nye jordbaseret digitale signal ) eller DVB-S (Satelite) tuner i din PC, og så optage men både VIASAT & CanalDigital levere ikke docoder kort til PC-Tuner så deres signal vil du ikke kunne optage.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 07-03-09 08:21

ups. ' du lukket for ' der skulle selvfølgelig stå ' de lukket for '

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 07-03-09 08:58

Det må vel være muligt at få fat i signalet fra Parabol dekoderen mellem den og TV, uden at køre det igennem en Videooptager! Tv leveres jo også med harddisk så....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-09 09:30

Det er det også HVIS du har TVkort i komputeren...

Ellers IKKE....

Godkendelse af svar
Fra : Qualiman

Dato : 07-03-09 12:31

Tak for svaret JegErHer.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 07-03-09 16:47

Beklager det kedelige svar, jeg ønsker selv en løsning da jeg vil ha det koblet på en HTPC løsning hvis jeg skal betale for flere kanaler.