/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
CD/DVD drev
Fra : lham
Vist : 406 gange
200 point
Dato : 07-03-09 07:26

Win xp home edition sp3-bærbar Dell inspiron 6000

Længe siden jeg har brændt noget og opdager nu den ikke vil genkende blanke CD /DVD skiver
Får beskeden "D er ikke tilgængelig Forkert funktion " hvad enten jeg henter den fra My Computer eller stifinder .
Ingen problemer med afspilning af skiver med indhold.

Hvad gør jeg

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-09 08:22

Starter med at finde ud af om du bruger de RIGTIGE skiver...

CDer burde ikke være problemet, men DVDer findes i både + og -

Ligeledes kan drevet måske ikke genkende det "mærke" du bruger og skal firmwareopdateres..

Men det skal flere oplysninger til for at svare - ellers er det bare gætterier...

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 200 point
Dato : 07-03-09 10:08

Du kan ikke læse blanke disk med de to nævnte programmer. så den virker, som den skal.
du skalførst starte et brænderprogram, som der findes mange af.
Nogle af dem kan analysere skiven i drevet og vil fortælle at den er blank.

Mon ikke der fulgte nero med din computer ?

Alle computere , som sælges med brændere har også et medfølgende brænderprogram.

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 08-03-09 08:54

Tak for svaret transor.
Min hukommelse må have svigtet mig-det er mindst 2 år siden jeg har brændt .Min datter stod for det-så jeg gjorde bare som i gamle dage med 2½ " disketter der kunne man bare åbne i denne computer og så trække over. Min broder kom i aftes med nøjagtig den samme forklaring som jeg nu læser fra dig-ja der er Nero og et par stykker mere