/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Eizo S2231W. Driver til?
Fra : GormDenGamle
Vist : 423 gange
300 point
Dato : 06-03-09 23:50

Jeg har lige fået mig en Eizo S2231W. Den skal sidde på en bærbar der før har kørt en 27" HD skærm som klarede det fint.

Men jeg syntes at kvaliteten er ret dårlig. Det er vel fordi jeg mangler en driver? Syntes ikke der ligger en driver på den DVD jeg fik med.

Jeg har prøvet alt i Nvidias kontrolpanel og jeg har leget med alle skærmindstillinger osv.

Men jeg kan se at mn computer kalder den for en default screen og ikke for Eizo S2231W.

Skal jeg bruge en driver? Eller er det plug and play?

(Det er ikke fordi den skal kalibreres. Farverne osv står fint. Det er kvaliteten på f.eks thumbnails jeg kan se er grynede. Opløsningen er selvfølgelig på det højeste (Native) ).

Nogle råd inden den ryger retur med 14 dages returret?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-03-09 00:03

Prøv først plug and play og ellers gå ind i Enhedshåndtering - hardware - er der et gult mærke? Find siden med driveropdatering og hent driveren.

Accepteret svar
Fra : edison

Modtaget 300 point
Dato : 07-03-09 05:46

http://www.eizo-downloads.com/downloads/icc/index.php
heer kan du henter profiler til din skærm...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-03-09 09:59

Med de specifikationer bør de egentlig stå pænt. Det eneste der måske springer i øjnene er opdateringshastigheden. Den er ikke for god. Men hent den driver som edison har linket til. Der kan du sagtens klikke dig frem til den rigtige.

Her er specifikationerne på din skærm

http://www.eizo.com/products/lcd/s2231w/spec.asp

Kommentar
Fra : GormDenGamle

Dato : 07-03-09 12:28

Hejsa !

Ja opdateringshastigheden skal jeg ikke bruge til meget. Jeg skal kun redigere billeder på den.

Men en ICC profil har da ikke noget med en driver at gøre??

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-03-09 11:22

Men det er jo en driver til din skærm der er linket til. Du skal blot klikke dig frem til modellen og dit styresystem og hente den fil eller der er måske flere muligheder. Jeg ved ikke hvorfor et styresystem du anvender så det er lidt svært at svare på.

Godkendelse af svar
Fra : GormDenGamle

Dato : 09-03-09 22:44

Ok jeg prøver mig frem med den. Tak for hjælpen alle sammen.