/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Skrigende bærbar!?
Fra : bruuno117
Vist : 470 gange
200 point
Dato : 06-03-09 23:45

Her for en 8 måneders tid siden købte jeg en fin kraftig bærbar fra Zepto, og er egentlig godt tilfreds med den. Der er bare et lille problem med den! Næsten lige siden jeg fik den ind af døren, har den med jævne mellemrun udstødt en mærkelig lyd, lidt ala den lyd man plejede at høre fra modems i gamle dage! Det lyder ret højt, og det er fuldstændigt tilfældigt hvornår det sker! Jeg har funderet over hvad hulen det kan være, og jeg har tænkt på om det måske er harddisken, men den kører ganske udemærket, så jeg ved snart ikke. Jeg har naturligvis længe tænkt på at sende de ind, men den kører jo fint, og jeg vel nødigt undvære den herhjemme :/ jeg kan ikke forestille mig at skulle til at høre på min larmende desktop hele dagen igen, lige for tiden bliver der kun fyret op under den, hvis jeg er i spille humør :)

Jeg ved godt at den bedste ide nok er at sende den ind til tjek, men jeg ville lige høre om der var en herinde der kunne kaste lidt lys over sagen.

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 210 point
Dato : 06-03-09 23:49

Ind til tjek med den, det er et leje i en blæser der ikke har det godt.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-03-09 00:00

Er enig og husk at tage backup inden du afleverer den.

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 07-03-09 00:29

Prøv at slå lyden fra. Min ganske udmærkede Thinkpad laver noget underligt feedback fra højttaler til mikrofon af og til. Ikke altid. Men man slukker bare lyden, der er en knap til det, så holder det op.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 07-03-09 01:01

Et leje der laver løjer, ok det lyder plausibelt, men hvordan kan det være at det sker så sjældent!?

Jeg tvivler på at det er problemer med lyden, jeg har hørebøffer sat til altid.

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 07-03-09 09:12

Ok, men det ku' jo være. Den hylede også kun når jeg lukkede låget.

Et andet bud er at det er din blæser der er på vej mod de evige jagtmarker. Den stod også af for mig på et tidspunkt.

Ellers harddisken. Den kan også larme når den bliver slidt. Prøv at køre noget disk-check program hvis du kan finde et som kan fange den slags.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 08-03-09 03:35

Den larmer uanset om den er åben eller lukket.

Godt nok kører den 24/7, men den er trods alt kun små 8 måneder gammel!

hvis det er et leje i blæseren, skulle jeg måske bare lade den brænde sammen, der er vel et par års reklamations ret på sådan en fætter hehe

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 08-03-09 09:13

Jeg synes ikke du skal lade den brænde sammen. Hvis den begynder at fungere dårligt kan du skade resten af systemet

Nu siger du jo at det er indenfor garantiperioden, og så er det jo bare at indlevere den. Så må de reparere eller give dig en ny.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 09-03-09 23:05

Ja ja, jeg tror nu jeg beholder den lidt endnu, jeg vil ikke risikere at sende den ind, og de så ikke finder noget, så kommer det jo til at koste kassen :/ vi for at se om den begynder at komme med en konstant mislyd på et tidspunkt, så kan de få lov til at reparere skidtet.

Godkendelse af svar
Fra : bruuno117

Dato : 09-03-09 23:07

Takker. Det lyder rimeligt plausibelt, men jeg fatter bare ikke hvorfor det er så sjældent og spontant.