/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
BR08 nogle der vil oversætte?
Fra : michaelmoeslund
Vist : 457 gange
100 point
Dato : 06-03-09 17:41

Har prøvet at finde ud af, om vi må bygge lidt tættere på naboen, men den der BR08 "taler" ligesom ikke samme sprog som mig...

Hvor tæt på skel, hvor langt langs skel, Hvor højt?

Kommentar
Fra : Larsigne

Dato : 06-03-09 17:55

Prøv at starte lidt med dette
www.hegnsloven.dk/lov.

Kommentar
Fra : Larsigne

Dato : 06-03-09 18:02

prøv også at skrive: bebyggelse til skel når du går ind på siden: www. bolius.dk

Kommentar
Fra : Larsigne

Dato : 06-03-09 18:03
Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-03-09 18:07

Eller ret henvendelse til Teknisk Forvaltning i kommunen, der kan du få et konkret svar.

God weekend

Kommentar
Fra : Larsigne

Dato : 06-03-09 18:08

På siden www.bolius.dk kan du også i søgefeltet skrive: byggeloven, så tror jeg ikke du kommer bestemmelserne nærmere!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-03-09 18:20

Citat
om vi må bygge lidt tættere på naboen

Det kommer da meget an på, hvad det er, du vil bygge tættere på din nabo.

Men kun Teknisk Forvaltning i kommunen kan give dig svar. Måske der også skal søges byggetilladelse.

Accepteret svar
Fra : Larsigne

Modtaget 110 point
Dato : 06-03-09 18:32

Hvis du stadig selv vil prøve at finde ud af hvad du må bygge, kan du også kikke på: www.ebst.dk - men som du vil opdage er der mange muligheder i forhold til hvad du vil bygge. Uanset hvad du læser dig til, er jeg sikker på at det vil ende med, at du vil spørge tekn. forvaltning i din kommune til sidst alligevel - ganske som ans også foreslår. Husk at få det de siger på tekn. forvaltning på skrift.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 06-03-09 19:11

Selv om jeg i en fjern fortid har været med til at skrive og fortolke bygningsreglementer giver de jo ikke hele sandheden. Din lokalplan kan sagtens stille andre krav end BR08, så en opringning til kommunens tekniske forvaltning er hurtigste svarmulighed.

Men du skal ikke bruge mail, da jeg prøvede for nylig i min kommune gik der 1 måned før jeg fik et delvist svar, men da jeg ringede om resten var det, da jeg havde fundet rette m/k, og han var til stede og tog telefonen, klaret på 2 min.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-03-09 19:33

Især når det gælder bygningers placering vil der ofte være lokalplaner, som går forud for BR08.
Så start med at finde ud af planerne for dit område.

Eksempelvis siger BR at der fra større bygninger skal være mindst 2,5 m til skel. Men se bare hvordan alle huse i byernes centra ligger helt tæt.

Godkendelse af svar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 06-03-09 22:10

Tak for uddybende svar, Selv om mit spørgsmål ikke var særligt præcist, syntes jeg dit svar var det