/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
Jobsøgningskursus?
Fra : Jesper_wood
Vist : 904 gange
100 point
Dato : 05-03-09 20:21

Da jeg er ledig på 5 dag, har jobnet sendt mig på det jobsøgningskursus.
Hele idéen fin nok, for folk der mangler værktøjer til dette.
Men jeg føler jeg spilder min tid.

Eks.

Mandag:
Ankomst. 08:45 (5 personer kom for sent)
Pause
Gennemgang af ugen 09:45-10:00 (tog 15min fra underviser)
Pause
Fortælle hvem man er og hva man søger 11:00 (tog 40min)
Pause
Kropssprog 12:00 (tog 60min)
Vi tog hjem

Hele dagen kunne have tager maks 1time.

Hvorfor Skal jeg daltage i dette ???
Resten af denne uge har planer forsat ligeledes.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-03-09 20:26

Spørg den "kloge" på borgen, noget med hjort er navnet.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-03-09 21:11

Ja, det er latterligt, og skulle være frivilligt.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-03-09 22:20

Tro mig jeg kender det, jeg har i flere år undervist arbejdsløse der var "anbragt" af arbejdsformidlingen. Og du er nødt til at blive på det kursus, ellers stopper dagpengene.

Det er sådan at når arbejdsløse går på kursus, så står de ikke i statestikkerne som arbejdsløse, de er jo beskæftiget. Og statistikkerne skal være pæne. Mennesker betaler bare prisen.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-03-09 23:03

Der er INGEN der skal lære mig at søge job, jeg HAR gået i skole, arbejdet i 40 år med kun tre ugers ledighed, skrevet jobansøgninger i hånden uden alt det pis som en 24 årig bumset evighedsstudent i arbejdsministeriet gerne vil have at ERFARNE mennesker skal skrive.

Og kropssprog......også latterligt, medmindre man møder pissefuld til en jobsamtale eller sidder og gokker den af under skrivebordet til jobsamtalen, og ellers viser interesse og initiativ er der ingen grund til yderligere oplæring i "kropssprog".

For slet ikke at glemme at mange chefer der sidder overfor en jobansøger ikke bryder sig om at få en remse direkte fra et stykke papir nedskrevet på et "kursus" og måske ligefrem griner af det.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-03-09 00:04

Ja voksne mennesker med arbejdserfaring fra 35 år på arbejdsmarkedet bliver sendt på disse kurser. Og de siger gør som der bliver sagt ellers er du ikke berettiget til penge. Bliv væk fra kurset og du får ingen penge. Valget er dit. Som om der var et valg. Det er gået helt agurk med aktivering af arbejdsløse under den borgerlige regering. Og arbejdsministeren får et problem nu. Hvordan aktiverer man så mange arbejdsløse. Jo jobsøgningskurser.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-03-09 00:49

Vorherrebevares.......

Nå, om ikke andet giver det pis arbejde til folk i ministeriet samt kursuslederne, jeg håber de sover godt.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 06-03-09 02:00

Ja og hvad fanden er det så lige for jobs der skal søges
Højris

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-03-09 15:42

Efter det det kursus kan man vel stå frem med et "peptalk" show.

Disse preller også af på mig........men medfører gerne god mad undervejs

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-03-09 23:42

Hold kurset ud, find din bedste tålmodighed frem, det er nu du har brug for den. Hold ud, for så får du dine penge. Og der er dygtige lærere i systemet, men også nogle dårligt.

Kommentar
Fra : IT-katten

Dato : 10-03-09 16:05

Meningen er jo netop, at du skal synes det er spild af god tid - for så finder du nok snart et job om ikke andet, så bare for at slippe ud af systemet igen.

Accepteret svar
Fra : Bjarke

Modtaget 100 point
Dato : 12-03-09 14:58

Hvis du vil læse mere om jobansøgning så kig på http://www.jobigen.dk der er en masse gode artikler

Godkendelse af svar
Fra : Jesper_wood

Dato : 18-04-09 19:58

Tak for svaret Bjarke. Du er en sand ven.

Kommentar
Fra : noel6

Dato : 21-01-11 21:07

Ja i har fuldstændig ret, det er gammel vin på nye flasker. jeg er 62, og kunne selv have afholdt kurset for de andre, har gennem de sidste 25 år afholdt mange af slagsen, men der er jo kommet nye aktører på banen, som har læst noget i en "bog" oger altvidene, men .............. sådan er det jo

fagforening og jobcenter taler jo ikke samme sprog, eller kan ikke kommunikere sammen i IT, så det er det samme de får tiden til at gå med