/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke ændre filnavn...
Fra : bimbobo2
Vist : 572 gange
100 point
Dato : 05-03-09 20:02

Hej,
jeg har lige skiftet harddisk og geninstalleret Vista SP1 Ultimate.
Før udskiftning kunne f. eks. jeg ændre filnavn også i Windows folder..
F.eks en exe til en bat fil... nu siger det, at jeg ikke har adgang.
Jeg er administrator på PC, , men også hvis jeg klikker på "kør som admin.# kan jeg stadig ikke.

Hvordan kan jeg sikre mig, at jag har "fuld kontrol" over min PC???

Sak jeg tilføje "mig" i andre grupper.
Venligst forklar "simpelt"

Mvh

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 05-03-09 20:50

...hvordan kan det være, at jeg ikke er fuld admin på min egen PC?

Jeg vil ændre nogle filnavne in Windows/System 32... men får ikke lov til det...
Spørg ikke hvorfor jeg vil gern bare vide om det kan være rigtigt, at man ikke kan have fuld kontrol.
Mvh

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-03-09 21:30

Prøv at slå UAC fra, måske hjælper det!

mvh klaudi

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 05-03-09 22:07

UAC er væk allerede fra første sekund..

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-03-09 22:28

Så er det da ik' det

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-03-09 22:34

Det er fordi Bill Gates har bestemt at han ville lave et system som beskyttede sig selv.
Så med Vista kan du gøre noget, men ikke alt.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-03-09 22:46
Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 05-03-09 23:07

Tak for alle svar..
Det vidste sig, at omdøbning af Windows filer kræver i nogle tilfælde at blive "trusted installer"

Efter at have gjort det, kan man omdøbe de enkelte filer i Windows folder.

Proceduren er svært at beskrive her... men der er sikkert "google sider" som kan hjælpe.
Jeg fandt ud af det ved at leje med "sikkerhed settings" i de forskellige folder...

Annuller spørgsmålet
Fra : bimbobo2

Dato : 05-03-09 23:07

Tak til alle... problemet er løst. Det krævede bare lidt "fantasi" i security settings