/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
skotland
Fra : troldenesdhb
Vist : 587 gange
150 point
Dato : 05-03-09 15:58

Jeg vil høre om der er nogle der har PERSONLIGE erfaringer med Bed and Breakfast i Skotland. Helst nær Eddinburg.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-03-09 16:44

Jo kun gode erfaringer.

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 150 point
Dato : 05-03-09 18:10

Også kun gode erfaringer, med en enkelt undtagelse, vist i Sterling.

Vi kørte nordpå fra Edingburg og et sted fik jeg den bedste engelske bøf jeg nogensinde har smagt.
Dengang kendte jeg kun til bøffer af dansk malkekvæg, men her var det skotsk kødkvæg...

Men i Sterling overnattede vi på et spøgelses slot,
vi fik et lofts værelse hvor det knagede hele natten og fik næsten ikke sovet.

Ellers en god måde at holde ferie på, alle er flinke deroppe.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-03-09 18:13

Venlige mennesker tilbød mig at overnatte i deres flotte campingvogn,
de havde ikke flere værelser.
Husk så at prøve deres nationalret, Haggies.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-03-09 18:30

Haggies kan jeg godt undvære, den er bedst til kaste skyts.
Hold dig til højlands bøfferne...

Og så skal du lige få den med, ikke Irish, men Skotsk whiskey:

Et sted kom man fløde over kaffen og hældte meget forsigtigt whiskyen ned langs en teske,
og vi beundrede den mørke drik, med det stadigt snehvide skum...

Hvorefter nogle vi var sammen med rørte rundt som de plejede,
så er man flov ved at være dansker...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-03-09 21:19

For ikke at fornærme irerne hedder det altså Skotsk whisky, ikke whiskey som i Irland.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 05-03-09 21:20

Teil er vel en rigtig god grund til at annullere et spørgsmål da han svarer som en notorisk idiot på alt muligt uden at have den fjerneste interesse eller (hjerne)kapacitet til at hjælpe med et brugbart svar. Om manden er fuld, snotdum eller bare ensom er spørgsmålet......måske en sammensurium af alle dele..... men sørgeligt er det i hvert fald

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 05-03-09 21:35

Et fint sted at søge er her, hvor en række besøgende har anbefalet/kritiseret de besøgte steder og samtidig uddybet hvorfor, da det ikke er det samme der trigger en dansker som en amerikaner

http://www.tripadvisor.com/Hotels-g186525-c2-Edinburgh_Scotland-Hotels.html

Ziggy99

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-03-09 21:49

Hmm, den liste fra Tripadvisor ser mig noget dyr ud, normalt betaler jeg 250-450 kr for B & B i Irland.

http://www.scottishaccommodationindex.com/edinburgh.php

Godkendelse af svar
Fra : troldenesdhb

Dato : 21-04-09 16:01

Tak for svaret svendgiversen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-04-09 16:05

Selv tak,

God Tur