/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Beason 31
Fra : Rasmine-Rødvig
Vist : 1426 gange
40 point
Dato : 05-03-09 15:13

Hej er der nogen der ved om der findes en Beason 31 klub i DK

Accepteret svar
Fra : stilkene

Modtaget 50 point
Dato : 05-03-09 15:23

http://www.smaabaadsklub.dk/forum/forumliste.asp?page=23&GBID=8
Jeg tror det er det nærmeste du finder.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 05-03-09 15:30

Det tror jeg ikke - båden som konstruktion er jo mere end 30 år gammel - og der var ikke såååå mange af dem i Danmark. Husker den som en rigtig god sejlbåd - jeg har sejlet Sjælland Rundt et par gange i en Beason.
Der var ret mange i Sverige, så måske er der en klub der.
Den udgik af produktion i begyndelsen af 80'erne, så vidt jeg husker.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 05-03-09 15:32
Kommentar
Fra : Rasmine-Rødvig

Dato : 05-03-09 15:39

Tak forde hurtige svar

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 05-03-09 15:50

Citat
Kunne det være den i dag er afløst af Bavaria.

Bavaria er jo tysk, mens Beason'en er/var svensk og som sejlbådstype er de to meget forskellige.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 05-03-09 17:54

Hejsa!
Kort og godt---findes ikke i Danmark
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : hhmcsv

Dato : 06-03-09 21:17

Næh, der findes ikke nogen Beason-klub her, og mig bekendt heller ikke i Sverige. Jeg har forsøgt at lave en forum for Beason på den svenske hamnen.se - forumsystem, men indtil videre uden det store held. Se link her:
http://forum.hamnen.se/beason-31/

Jeg har selv byggenummer 404, leveret som byggesæt i november 1983 og søsat 1. gang i maj 1984. Der er ialt bygget 406 eksemplarer af båden, og jeg mener at der er solgt ca. 60 i Danmark.

Du kan se billeder af forskellige løsninger på min båd her:

http://picasaweb.google.com/hhmcsv/Beason31DancingWave#

Hans-Henrik

Godkendelse af svar
Fra : Rasmine-Rødvig

Dato : 27-03-09 21:11

Tak for svaret stilkene.

Kommentar
Fra : Checksum

Dato : 21-02-20 01:00

Vi har lige lavet en Facebook-gruppe for Beason 31 sejlbåde i Danmark her:
https://www.facebook.com/groups/Beason31DK/