/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
P-2602HW-D1A problem med print
Fra : mce
Vist : 1270 gange
200 point
Dato : 04-03-09 19:46

Hej

Jeg har netop fået mig en P-2602HW-D1A fra DanskNet, og den kører sådan set fint, både med det trådløse og kablede netværk. Nu har jeg køb en HP CM1312nfi MFP printer, som har netværksstik indbygget. Jeg har sat min printer op til at bruge 192.168.1.110 som ip adresse, jeg kan pinge den fra routeren, men kan ikke se den via computerne, altså når jeg ikke er i routeropsætningen. Nogen der har nogle gode idéer? Det er temmelig frustrerende. Har haft resat router, prøvet at ændre ip, osv. så jeg er ved at være godt irreteret...

/MCE

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-03-09 19:50

Du skal nok installere en ny printer og så den vej finde den.

Kommentar
Fra : mce

Dato : 04-03-09 19:56

Nej - jeg kan slet ikke se den ved at pinge direkte fra computeren, det er kun hvis jeg er inde og pinge fra selve routeren jeg kan se den

/MCE

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-03-09 19:59

Har du mulighed for at sætte den i samme gruppenavn (arbejdsgruppe)
{det er et stykke tid siden jeg har leget med netværksprintere}

Kommentar
Fra : mce

Dato : 04-03-09 20:07

Hej

Nej - kun ip,subnet,standard gateway

/MCE

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-03-09 20:16

Vista:
Start > printere > tiføj printer > netværksprinter > den søger > stop > klik på findes ikke >
Nu er der mulighed for at vælge med iP adresse.

Husk at der går måske 5-10 min efter du har rettet Lokal IP i routeren.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 04-03-09 20:51

Hvad er Ip adressen på din router?

Hvilken IP adresse tildeles din PC? (Køre din router som Bridge eller som router? )

Var der en opsætnings CD med til din Printer?

Problemet med ZyXEL P2602HW-D1A, er at den levers med firmware, fra din udbyder, så det kan være lidt svært at svare på dit spørgsmål uden at kende opsætningen.
vh Ben

Annuller spørgsmålet
Fra : mce

Dato : 05-03-09 19:25

Jeg har løst problemet, og annullerer derfor dette spørgsmål.

Problemet var at port 4 i router er beregnet til tv, og derfor skulle stik i anden port - pinligt at jeg ikke havde prøvet det

/MCE