/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
"Se" indhold af DVD
Fra : Smukke_Ole
Vist : 720 gange
300 point
Dato : 04-03-09 01:28

Jeg har indspillet ca. 3 minutter af et fjernsynsprogram på min DVD optager og overført det til en DVD+R skive. Meningen var så, at jeg fra min computer ville sende en mail med videofilen vedhæftet.
Når jeg så på skift sætter skiven i mine DVD drev, hævder Stifinder henholdsvis at skiven er tom, eller at der ikke er adgang til det pågældende drev.
I forbindelse med vedhæftningen til mail'en sker det samme.
Det mærkelige er bare, at hvis jeg prøver at spille clip'et med f. eks Nero Showtime, så er der ingen problemer. Det samme gælder PowerDVD og Ulead MovieFactory.
Er der nogen med en go' forklaring ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-03-09 01:33

Et gæt, prøv at kopiere filmen over på computeren, og så forsøge at vedhæfte, jeg kender ikke dine afspillere, men Windows MediaPlayer har en "Gem som" funktion, måske er den også de andre afspillere

Kommentar
Fra : edison

Dato : 04-03-09 05:08

der mangler nok en codex til windows

Accepteret svar
Fra : egjegj

Modtaget 300 point
Dato : 04-03-09 06:44

Når du bruger din HD optager bliver skiven ikke lukket hvis du bruger en alm dvdskive! det skal du så gøre manuelt, men hvis du bruger en RW er der ingen problemer den blir læst allevegne

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 04-03-09 07:55

-> o.v.n. Hvordan er det nu lige man gør det, når Stifinder ikke kan "se" filerne på skiven ?

-> egjegj Hvordan er det nu lige man gør det ? Jeg brugte som anført i mit spørgsmål en DVD+R

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-09 09:47

For det første kan du ikke umiddelbart sende 3min. DVD som vedhæftet fil i en mail (de fylder ca. 50 Mb)

For det andet er det ikke EEN fil - men flere...

Så skal det absolut sendes som mail skal det lige gennem komputer først og omdannes til noget "brugbart" (f.eks. avi eller flw eller wmv)

Men som andre nævner skal skiven primært være lukket for at det overhovedet kan bruges....

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 04-03-09 11:33

Du kommer nok til lige at tage fat i din manual og se efter noget med "færdiggør Cd eller luk Cd" da det kan være lidt forskelligt hvordan det gøres. På Phillips er det færdiggør cd og findes under DISC knappen på fjernbetjæning. God ab lyst

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 04-03-09 12:58

-> egjegj Ja, det var det den skulle, lukkes. Det har jeg så gjort og kan nu se filerne på skiven.

-> refi Så er der lige hvordan man får f. eks. en .AVI fil ud af det ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-09 13:03

Det får du ved at "loade" den i et konverteringsprogram...

Du har jo en del selv kan jeg se...

Men ellers

http://www.videohelp.com/tools/sections/dvd-to-avi-divx-xvid

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 05-03-09 09:10

Tak for svaret egjegj.