/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
sløv computer
Fra : biksemad
Vist : 486 gange
65 point
Dato : 03-03-09 17:07

hej min computer er blevet noget sløv, jeg køre med bullguard virus program, og har tjekket for virus med det og et andet program,og der er intet.

Min knægt har installeret en masse spil, så det jeg skal have er nogle programmer der renser lidt ud gerne gratis,men også gerne forslag af købe programmer, jeg kunne forstille mig at man skulle have en reg cleaner af en slags, og andre programmer der kan gøre computeren hurtig igen.

jeg har disk fragmenteret,og disk oprydning.

jeg kan selvfølgelig formaterer hele maskinen, så køre den som en drøm igen,det har jeg gjort nogle gange før, men det ville da være dejligt,med andre muligheder ?

mvh biks

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-03-09 17:13
Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 03-03-09 17:24

Rensning af registeringsdatabasen vil jeg ikke anbefale. Det gør ikke maskinen hurtigere. Tværtimod så vil de programmer fjerne ting de ikke skal fjerne, og så kan det gå hen og blive meget værre.

"Sløv maskine" er et af værste problemer, for det kan være så meget. Imens du har brugt tid på at lokalisere problemerne, så kunne du ofte lige så godt have brugt tiden på formattering og geninstallation, selv om det er træls.

Men du kan prøve at smide nogle af spillene ud (og blive upopulær )

Prøv også at kigge på dette tip. Der starter måske for meget op http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=425

Du kan også prøve en defragmentering af sidefilen http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb897426.aspx

Kommentar
Fra : biksemad

Dato : 03-03-09 18:23

hej refi kan du forklare lidt om,hvordan du bruger revo .

mvh biks

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 65 point
Dato : 03-03-09 18:27

HELT normalt....

Den viser dig en liste over ALT der er installeret...

Derefter kan du afinstallere det du vil....

I modsætning til andre programmer af slagsen bruger den det afinstalleredes EGEN afinstallation (hvis det findes-ellers klarer den det selv), men bagefter renser den ud i de rester programmet måtte efterlade ved en normal afinstallation (typisk registreringsrester)...

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 03-03-09 21:54
Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-03-09 22:43

Rengøring er en god ting!

Prøv lige at se, hvor meget din PC starter op fra koldstart. Der kan nemt være en lang række af programmer, som startes op, og som køre i baggrunden. Det stjæler processor tid fra det primære program.

Mange programmer vil typisk lægge sig i baggrunden, selv om du ikke bruger dem hver dag. Så de skal deaktiveres, og have et icon på skrivebordet, så du selv bestemmer hvornår de skal køres.

Godkendelse af svar
Fra : biksemad

Dato : 04-03-09 19:39

Tak for svaret refi.