/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Pristjek Rockwool
Fra : BjornJ
Vist : 822 gange
100 point
Dato : 03-03-09 08:40

For nylig har jeg, et eller andet sted, set et pristjek på Rockwool.
Der var op til 100 % forskel i prisen alt efter hvor man købte.

Hvor har jeg set det? Jeg tror ikke det er noget jeg har drømt!

Bjørn

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 03-03-09 10:09
Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-03-09 10:59

Jeg har læst denne artikel

Citat
Køber du Rockwool Flexibatts på nettet hos BygMax.dk, slipper du med under halvdelen af, hvad du skal af med, hvis du køber det hos Byggecity.dk

Det viser en prissammenligning, som prisoplysningssiden Pricerunner.dk netop har lavet.

http://i.pol.dk/tjek/bolig/hjemmet/article655561.ece

Og fra Pricerunner

http://www.pricerunner.dk/sp/rockwool.html

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 03-03-09 11:02

Jeg har fundet detog lukke spøtgsmået

Bjørn

Byggematerialer svinger vildt i pris

En sammenligning af priser på byggematerialer viser, at du kan spare mere end halvdelen ved at købe de rigtige steder.

Af Søren Dilling
Køber du Rockwool Flexibatts på nettet hos BygMax.dk, slipper du med under halvdelen af, hvad du skal af med, hvis du køber det hos Byggecity.dk

Det viser en prissammenligning, som prisoplysningssiden Pricerunner.dk netop har lavet.

Pricerunner har ikke før haft byggematerialer blandt de produkter, brugerne har kunnet søge priser på, men det er nu blevet muligt.

Og det første tjek viser, at der er mange penge at spare. I tilfældet med Rockwool Flexbatt kan du spare 143,56 kroner ved at købe isoleringsmaterialet hos BygMax.dk fremfor hos Byggeciity.dk, som tager 253,06 kroner for det samme.

Du sparer mere end det halve
Besparelsen er på 57 procent eller mere end det halve i forhold til den dyreste pris.

»Inden for de sidste 12-24 måneder har vi set en stor tilgang af nye butikker, der sælger byggematerialer på Internettet. Den øgede konkurrence kommer forbrugerne til gode« siger PriceRunners direktør, Martin D. Andersen.

Og eksemplet med Rockwool Flexi A-batts 95x600x980mm 3,53m2 er ikke enestående.

Er du på udkig efter gipsplader på 13mm 1200x2400mm, er den laveste pris 42,95 kroner i Bauhaus, mens Billigbyg.dk ribber dig for 72,45 kroner for samme vare.

Også på en sæk cement på 25 kilo, Aalborg Cement Basis styrkeklasse 52,5, er der stor forskel.

Køber du den i Multikoeb.dk, slipper du med 54 kroner, mens billigvvs.dk vil have 79 kroner for den samme sæk.

Andre eksempler:

Fundamentsblokke 15x20x50cm:

Laveste pris: 11,95 Kr. (Net2traelast.dk)
Højeste pris: 24,63 Kr. (ByggeCity.dk)
Multiplade 7,5x40x60cm:

Laveste pris: 20,95 Kr. (Net2traelast.dk)
Højeste pris: 41,00 Kr. (Stark)
Alle priserne er uden fragt og indsamlet den 20-02-2009. PriceRunner tager forbehold for ændringer.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 100 point
Dato : 03-03-09 11:12

Det var da også det jeg fandt, men 3 minutter før du skrev det

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 03-03-09 12:33

Ubesvarede 5
- Besvarede 62
- Annullerede 25
- Slettede 0

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 03-03-09 13:52

Til stilkende

De der statestikker du skriver, hvorfor gør du det?
Gør jeg noget forkert?

Bjørn

Godkendelse af svar
Fra : BjornJ

Dato : 03-03-09 13:53

Tak for svaret ans.

Du får point som du har fortjent.

Bjørn

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 03-03-09 13:55

Ja, jeg syntes du har mange annulerede spørgsmål, og tænkte at du igen var ved at gøre det.