/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Hvem hat fået udbetalt SP
Fra : jangchr
Vist : 635 gange
100 point
Dato : 03-03-09 08:03

Har lige et spørgsmål fra en veninde,da det er umuligt at komme ind på ATP`S hjemmeside lige nu

Jeg ved godt at at folke-pensionister har fået SP udbetalt når de fylde 65,men hvad med førtids-pensionister og invalide-pensionister,har de også fået udbetalt deres SP???

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 03-03-09 08:23

Du kan først få dem udbetalt fra 1.6.o9

de der har været lønmodtagrere i den tideligere periode hvor de blev sparet op og har penge til at stå der kan få dem ud.

skat er 25 % af de første 15 ooo 50% af resten

beløbet står på den atp oversigt du fik i Maj måned 2oo8

så er der sikkert en regulering siden da

så du når det *SS*

Henrik

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 03-03-09 08:30

Jeg ved godt hvornår man kan få dem udbetalt 1.6.o9 og det er 35% af de første 15000 kr ikke 25%.Og spørgsmålet var

Har førtids-pensionister og invalide-pensionister fået udbetalt deres SP ligesom folke-pensionister har da de fyldte 65 år

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 03-03-09 09:23

Citat
Har førtids-pensionister og invalide-pensionister fået udbetalt deres SP ligesom folke-pensionister har da de fyldte 65 år

Nej, det har de ikke...førtidspensionister indbetaler til det, nøjagtigt som andre lønmodtagere...det vil dog sige, en undtagelse er, at for de der får pension efter de gamle regler, er det frivilligt om de vil indbetale.

men udbetaling er også der først fra det fyldte 65. år

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-03-09 09:26

Citat
Jeg ved godt at at folke-pensionister har fået SP udbetalt når de fylde 65,men hvad med førtids-pensionister og invalide-pensionister,har de også fået udbetalt deres SP???

Nej SP udbetales først, når man fylder 65 år .... ja ja jeg ved godt, at der fra den 1.6.09 og året ud er andre regler.

"Den Særlige Pensionsopsparing udbetales i rater over 10 år, når du fylder 65 år"

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-03-09 09:26
Godkendelse af svar
Fra : jangchr

Dato : 03-03-09 09:33

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 03-03-09 11:16

Der er noget der ikke er rigtigt her..

ATP er til alle der har inbetalt fra alderpensionsalder

LD, lønmodtagernes Dyrtidsfond kan udbetales til alderspensionistersom udgangspunkt

Førtidspensioníster kan få dem udbetalt som førtidspenster før 65 pr

og så er der

Den Særlige pensionsopsparing / SP som er i vælten nu, som i denne omgamg kan udbatles mellem 1/ 6 og 31.12

/ Henrik