/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Farvet font i publisher
Fra : Runeldo
Vist : 529 gange
90 point
Dato : 03-03-09 06:07

Jeg har et mindre problem med at lave mine fonte farvede i publisher. Jeg har prøvet at være ind og vælge palletter osv, og de rigtige farver bliver også vist, når jeg arbejder med min folder. Dog er farverne ikke med, når jeg ser prøve-udskriften trods den godt kan vise elementer som billeder i farver. Ud over det, ville jeg gerne lave en bullet i farver, men kan ikke umiddelbart se hvordan det skal gøres.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 90 point
Dato : 03-03-09 10:03

Hjælp (F1) > skriv "punkttegn farve" > ændre farven på tal/bogstaver................

Ændre farven på tal/bogstaver eller punkttegn i en opstilling:
Klik på Vis specialtegn i menuen Vis.
Opret en opstilling med punkttegn eller tal/bogstaver.
Sådan gør du
Marker afsnitsmærket i slutningen af et punkt i opstillingen.
Klik på Skrifttype i menuen Formater.
Klik på pilen ud for Generelt under Farve.
Klik på den ønskede farve.
eller
Klik på Flere farver, hvis du vil se flere farver, og klik derefter på de ønskede indstillinger.
Klik på OK.

Kommentar
Fra : Runeldo

Dato : 04-03-09 06:54

Det syntes jeg ikke rigtig virkede - når du skriver afsnitsmærke, er det så den runde tingest, med de fire streger ud fra? Problemet er også, at der er tale om nogle bestemte bogstaver i et samelt ord. Det er altså ikke adskilte elementer der er tale om. Det er meget underligt, da bogstaverne i min opstilleng er farvede, men det er de ikke i udskriftsvisningen. Kan det være fordi der er tale om elementer der er kopieret ind fra word?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-03-09 09:37

Ja det er den runde tingest som styrer de punkttegn.
Det kunne vaere at publisher ikke kan fortolke de bogstavers farveordre.

Godkendelse af svar
Fra : Runeldo

Dato : 10-03-09 08:21

Tak for svaret Eyvind.