/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hvilket hjemmebiograf/sorround
Fra : MentaFox
Vist : 445 gange
28 point
Dato : 02-03-09 15:55

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 02-03-09 16:05

ÆÆÆlsker simpelthen 1000 Watt's anlæg! Imponerende at et komplet sæt kan laves til under det halve af hvad en Nad Reciever på 5 x 80 W = 400W kan sælges til! Og Nad er ikke engang High-End - langt fra.

Kan kun sige een ting. Du er nødt til at lytte på de enkelte anlæg. Specifikationerne er nogenlunde af ligeså stor lødighed som en bøjet 7 øre!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 02-03-09 16:32

jeg ville vælge at lytte (1000watt)
har dog kun selv denon avr4308 den har dog kun 7*140Watt

det 4 gange fis om humbug

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 28 point
Dato : 02-03-09 20:03
Kommentar
Fra : MentaFox

Dato : 02-03-09 21:41

BertelBrander, nu er jeg bare en "fattig" studerende, og jeg har ikke lige pt. 8000 kr. til at smide efter et lydanlæg.
Men
1) er forskellen på det dér dali system med seperat (og meget, meget dyr forstærker) og de 4 andre systemer jeg har foreslået så bemærkelsesværdig? Og hvorfor er forstærkeren så dyr? Når det jo "bare" er en forstærker.?

2) Vil du direkte fraråde mig at købe de anlæg i prisklassen omkring 3-4000 kr. ?

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 02-03-09 21:52

Ja, jeg vil fraråde dig at købe et pap sorround system til 3-4000. Man får ganske enkelt ikke ordentlig lyd til de penge.

3000,- for en sorround "forstærker" er ikke dyrt.

Hvis du "kun" har 3-4000 synes jeg du skal holde dig til en stereo løsning, man kan få en fornuftig stereo forstærker og et par glimrende B&W højtalere til den pris.

Men tag en tur i HiFi Klubben og lyt, og tag også en tur i elgiganten for at sammenligne.

Kommentar
Fra : MentaFox

Dato : 02-03-09 22:05

Jeg tror du har overbevist mig :)
Men jeg kiggede lige på hifi-klubbens hjemmeside, og denne forstærker:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_avr-1509_surround_receiver_sort.htm
ser ud til at være bedre end den du linkede, da den yder 25 ekstra watt pr. højttaler, og er en lille sjat billigere. Eller overser jeg noget?

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 02-03-09 22:12

Det er ikke så enkelt at den forstærker der har flest watt er den bedste, det koster at lave ordentlige vellydende watt.

Spørgsmålet er mest om du har brug for de ekstra 25 Watt. Hvis du har et stort rum hvori du skal kunne spille meget højt, så har du nok brug for den ekstra power. Men hvis du har et lille kollegie værelse, og du gerne vil holde dig gode venner med naboerne, er de 50 Watt som Cambridge leverer rigeligt.

Kommentar
Fra : MentaFox

Dato : 02-03-09 22:34

hehe okay, så forstår jeg :)

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 03-03-09 10:54

Netop, smut en tur i Klubben og snak med de flinke sælgere. Du vil opleve en langt mere seriøs rådgivning end de fleste andre steder. Vis dem sparegrisen's indhold og se hvad de kan komme med. Nogen gange kan du være heldig at få lidt rabat på noget demo-noget. Jeg scorede den dejligste NAD surround dims + tilhørende centerhøjtt. begge sat pænt ned fordi emballagen mangler. Fuld garanti. Og jeg kan sateme love dig at 5 x 70-80 NAD-Watt + sub'ens effekt sparker horribelt meget mere røv end 5000 - bilka Watt.

Jeg er overvist om at den lille Denon med et fint lille sæt speakers fra Argon ikke ville være så tosset. Men tag en film i lommen. Jeg kan anbefale Die Hard 4. Der er et par heftige scener hvor du kan teste dybbas-formåen. F. eks. der hvor de omleder alt naturgassen til værket, eller tunnelscenen. Eller kan "The Italian Job" anbefales. Sprængningen i starten vil fortælle en del om dynamikformåen og dybbas formåen.

Godkendelse af svar
Fra : MentaFox

Dato : 13-04-09 19:59

Tak for svaret BertelBrander.