/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Microsoft Management Consol fe
Fra : kandu
Vist : 684 gange
200 point
Dato : 02-03-09 12:27

hy there.

Jeg prøver at defragmentere min harddisk, windows xp pro, og får følgende fejlmaddelelse:

"MMC kan ikke åbne filen C:\WINDOWS\system32\dfrg.msc.
Dette kan skyldes, at filen ikke eksisterer, ikke er en MMC-konsol eller blev oprettet med en senere version af MMC. Det kan også skyldes, at du ikke har de nødvendige rettigheder til filen."

Filen ligger rigtigt på min computer. Jeg kører som administrator. På nettet har jeg fundet, at KB 907265-x86-ENU.exe skulle kunne løse problemet, men det går ikke, da den er på engelsk.

Problemet er ikke på denne computer, men på en anden, lille computer.

m.v.h. jørgen, der er i svær nød

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-03-09 12:33

Du skal re-registrere snap-in filerne og registringsbasen.
Start -> Programmer -> Tilbehør -> Kommandoprompt
Nu dukker der en prompt op hvori du skal skrive:
cd \windows\system32 (eller winnt i stedet for windows, alt afhængig af hvilket system du nu kører – og husk nu mellemrummet efter cd )

Herefter skriver du:
regsvr32 dfrgsnap.dll
regsvr32 dfrgui.dll

Nu skulle defragmenteringsværktøjet gerne virke igen, men hvis ikke, kan du forsøge følgende:

Brug Windows Explorer (stifinderen) og find din windows\inf mappe
Deri skal du finde en fil der hedder dfrg.inf - højreklik på den og vælg Installer.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : kandu

Dato : 02-03-09 14:39

hej klaudi

Jeg er novice, så jeg spørger nok lidt dumt, måske.

jeg kommer til, hvor kommandoprompten skriver windows\system_, efterfulgt af en curser, der blinker. Her skriver jeg så regsvr32snap.dll, trykker enter, og der kommer et skilt, der siger, at det lykkedes!
Samme igen med regsvr32 dfrgui.dll, med samme resultat (det lykkedes!)
Jeg genstarter, prøver at defragmentere via kontrolpanelet, og får øjeblikkeligt den message, jeg skrev til dig først.
Den anden løsning med dfrg.inf giver desværre heller ingen ændring.
Er der noget, jeg overser, eller hvad gør vi nu?

m.v.h.. Jørgen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-03-09 15:03

Det lyder mystisk, den plejer ellers at virke!
Og som du skriver, er registrering af DLL lykkedes.

Kom der ingen ting frem da du prøvede den med dfrg.inf, højreklik og vælg Installer?

Prøv evt med en SFC System File Scanning
Sæt XP cd i drev, luk vindue der åbner, hvis du har autostart på,
klik Start>Kør, skriv sfc /scannow
der er mellemrum mellem sfc og /
Tryk OK

Så skulle den gerne scanne for ændringer i systemfilerne.

Håber det måske kan hjælpe.

mvh klaudi

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 200 point
Dato : 02-03-09 15:14

Hjælper det heller ikke, så hent dette gratis defrag program,
(ved godt at det ikke får MS Defrag tilbage) men som erstatning er det OK

http://www.filehippo.com/download_defraggler/

mvh klaudi

Godkendelse af svar
Fra : kandu

Dato : 02-03-09 16:58

Tak for svaret Klaudi.

hej klaudi

har jeg svaret?

Så er det blevet væk for mig. Men jeg kører diskfragmentering nu med det andet program (de næste mange timer!) Så der er ingen grund til at spilde mere tid på det, jeg forstår det heller ikke.
Men du har hjulpet mig meget, godt gået, og du får selvfølgelige dine points, jeg har accepteret svaret, og så går det vel, som det skal

tak for denne gang, Jørgen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-03-09 17:02

Velbekommen