/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Hvilke fisk til bowle?
Fra : palle22
Vist : 1566 gange
200 point
Dato : 02-03-09 11:28

Hej Kandu.

Kæresten og jeg har netop fået en fiskebowle i indflyttergave. Den er på 10 liter. I bunden ligger der grus, og der er en plante og en lille pynte-krukker, samt en sten formet som en fisk, som bobler lidt i vandet (ilt-sten?)

Hvilke fisk kan man holde i sådan en bowle uden det bliver dyrplageri? Slørhaler bliver jo store, så det er vel næppe en god ide?

Mvh

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 02-03-09 12:02

det kaver der er en pumpe og et filter

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-03-09 12:21
Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 02-03-09 13:37

Jeg vil så hellere anbefale en kampfisk , de er flotte og kræver ikke ilt dag de høre til labyrint fisken men husk kun 1 han

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-03-09 15:31

Hej med dig.
Jeg passede engang en patient der fik en bowle i fødselsdagsgave.
Hun fik 5 små guldfisk med og de stortrivedes.
Jeg skiftede vand i bowlwn 2 gange om ugen...ikke det hele med hlædte lidt af og fyldte op igen.
Den kan sagtens lade sig gøre uden filtre og pumpe.

Kommentar
Fra : jonata

Dato : 10-03-09 15:33

Jeg vil også anbefale Guppier eller en kampfisk. Guldfisk bliver store, selv ikke et 54 l. er stort nok, hvis guldfisk skal leve i en så lille bovle, bliver de ikke ret gamle.

Kommentar
Fra : jakob100Super

Dato : 13-03-09 17:21

guppy eller kampfisk husk ilting af vandet med fx planter, ikke rense vandet for tit der skal være bagteriare i vandet gør det rent ca en gang hver 14 dag og brug vandtilbering hver gang
så skal det nok gå

Accepteret svar
Fra : Jan4100

Modtaget 200 point
Dato : 14-03-09 01:21

Labyrint fisk og eventuelt rcs rejer, vandskift.
En enkelt vandpest plante til ilt så køre det

Godkendelse af svar
Fra : palle22

Dato : 14-03-09 08:26

Tak for svaret Jan4100.

Kommentar
Fra : Anne120

Dato : 28-03-10 21:34

Jeg fik en bowle i fødselsdagsgave, hvor der hørtre en slørhale med. det så da ud til at den havede det godt