/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
HJÆLP til at slette nøgle
Fra : hawaii7
Vist : 653 gange
200 point
Dato : 02-03-09 10:26

Jeg har en bærebar computer som kører udemærket trådløs på min touter, printere m.m.
Nu har jeg fået ern ny computer som skal på routerne trådløs. Den beder om en web nøgle som jeg ikke kender. Teknikeren som installerede det hele på min gamle bærebar er ikke i firmaet mere. Jeg kan se på min bærebar som kører windows XP at den viser 8 prikker. Jeg har en udskrift med diverse IP adresser, krypteringsnøgle m.m., men intet med en webnøgle (password).
En tekniker fra kontorfirmaet sagde jeg skulle slette dette pasword og taste et nyt ind på begge maskiner, men han kunne ikke fortælle mig hvordan.
Så nu skal jeg bruge ekspertpanelet.
Det er en Linksys model WRT54GC. Jeg har en adresse og password så jeg kan komme ind i m in Linksys, men så tøt jeg ikke foretage mig mere.
Hvordan trin for trin sletter jeg dette passeword, så jeg kan starte påny med et nyt, på begge mine computtere?

Jeg er på spanden da jeg skal have netbank op at køre på den store nye mac med windows xp installeret.

HAWAII7

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 02-03-09 10:28

Hent et program der kan læse prikker

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 02-03-09 10:30
Kommentar
Fra : ferik

Dato : 02-03-09 10:32
Kommentar
Fra : ferik

Dato : 02-03-09 10:34

http://www.snadboy.com/
der findes mange forskelligere

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 02-03-09 10:37

Ja ferik, men jeg kan ikke finde et sådan prik læser program.
De er normalt fremme ved påsketid, hvor gækkebrevene kommer.

Det er fremgangsmåden i routeren jeg efterlyser til at slette password og starte på ny.

hawaii7

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 02-03-09 10:42

1. den gamle barbær åben explore skriv 192.168.1.1 eller 192.168.0.1 så åbner der et vindue indtast brugernavn og password så kommer du ind på din router/trådløse
vælg menu wireless vælg wireless security under key1 står der en kode det er denne kode du skal taste ind på din nye computer når den beder dig om koden for at åbne netværeket.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 02-03-09 10:43

du behøver ikke at slette nået

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 02-03-09 10:45

skriv hvis du har spørgsmål

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-03-09 11:20

Citat
men jeg kan ikke finde et sådan prik læser program.

Her er en del - frit valg....

http://www.sharewareconnection.com/titles/show-asterisk-password.htm

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-03-09 11:40

Det nemmeste er ar nulstille din router, der er en lille reset knap bagpå, den holder du inde i 30 sekunder, så er nøgle med mere væk.
Husk at få sikkerheden indstillet igen, når du er kommet på med fabriks indsillingerne

Kommentar
Fra : berno82

Dato : 02-03-09 12:16

Der er ingen grund til at slette, nøglen eller reset'e routeren bare find din key, som rotw skriver

Accepteret svar
Fra : ferik

Modtaget 100 point
Dato : 02-03-09 12:26

Linksys har en rigtig god support
kontakt dem og de vil gerne hjælpe dig

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 02-03-09 12:27

linksys hjælp 82332729

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 02-03-09 12:55

Det kan da ikke være så svært? Log ind på routeren, gå ind under "Wireless" vælg "wireless security" og skift det gamle password ud med et nyt, og sæt så begge maskiner op med det nye password.

Godkendelse af svar
Fra : hawaii7

Dato : 09-03-09 07:30

Tak for svaret ferik. Jeg var ved at glemme at få spørgsmålet afsluttet. Det er sku da svært at kun give en tak for hjælpen, men også tak til rotw.
Supporten ved Linksys er utrolig god, men det hjalp desværre ikke på mit problem. Min nye computer er en Mac med det nyeste OS X styresyetem og den kan åbenbart ikke kommunikerer med en ældre Linksys router. Linksys siger det er min Mac der er problemer med, men den kan koble sig på 2 genboeres netværk og kører på nettet.
Appel siger det er Linksys routeren der er problemer med. Nu har jeg købt en nyr Linksys router, som jeg skal have lidt tid til at sætte til og så prøve mig frem.
Det er hver gang man køber noget af det nyeste, så får man altid problemer, så er det printerdrivere og det ene og det andet.

Tak for svarene.

hawaii7