/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn 

Kodeord  


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21585
EA_HS 19179
refi 16217
Cortina01 14584
pallenoc 13678
transor 13568
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hjææææææælp :S:S :(
Fra : SnifFlap
Vist : 593 gange
100 point
Dato : 01-03-09 21:23

Min corolla lyder meget mystisk :S nogen der ved hvad det kan være : http://www.youtube.com/watch?v=WmLs6rK-BEk :( :/

 
 
Kommentar
Fra : LuffeA


Dato : 01-03-09 21:25

Ingen tænding.....

Kommentar
Fra : SnifFlap


Dato : 01-03-09 21:45

altså der er gnist på tændrørene hvis det er det du mener?


Kommentar
Fra : stilkene


Dato : 01-03-09 21:59

Der må være en forhistorie ?

Kommentar
Fra : SnifFlap


Dato : 01-03-09 22:10

har skiftet topstykke det sådanset den forhistorie der er ved det :)

Kommentar
Fra : stilkene


Dato : 01-03-09 22:20

Jamen, så står den vel ikke rigtig i takten ?


Kommentar
Fra : EA_HS


Dato : 01-03-09 22:29

Citat
altså der er gnist på tændrørene hvis det er det du mener?


det er da altid en begyndelse,..
får den også noget brændstof,.. ?
tænder den på det rigtige tidspunkt,. ?
er tandremmen monteret korrekt,. ?

hvad er det for en model (Corolla)


Kommentar
Fra : SnifFlap


Dato : 01-03-09 22:57

ja den får brændstof, den tænder korrekt, og tandremmen er indstillet efter mærkaterne.

Kommentar
Fra : hjkofoed


Dato : 01-03-09 23:27

hvis ikke tandremmen "stod korrekt" ville du sansynligvis kunne have hørt bank fra bukkede ventiler, så jeg tror på din knastaksel.
Men en klassikker er gal tændkabelmontering, og jeg ved ikke om du kan have drejet fordeleren.
Jeg ved ikke, hvor meget du selv har styr på - fortæl lidt -, men for at komme videre, må jeg vide om tændingen er elektronisk eller gammeldags.
er den gammeldags, skal du sikre, at kondensatoren har stel.

Hvorfor skiftede du topstykke?

Kommentar
Fra : SnifFlap


Dato : 01-03-09 23:32

det er en corolla fra 90 så den må så vidt jeg ved være elektronisk, skiftede topstykket fordi den trænget til et nyt, der var en revne i det gamle.-

Kommentar
Fra : EA_HS


Dato : 01-03-09 23:35

afhængig af årg. / model,.......

selv om tandremmen står "rigtig" efter mærkerne,..
kan remskiven / akslen der drejer strømfordelerakslen, stå en omgang forkert,
(drejer kun 1/2 omgang når krumtap drejer en hel omg.)
dvs. når stempel i cyl 1 er i top (tændingstidspunktet) skal rotoren pege på
den messing / kobber 'leder' til cyl nr. 1 (i strømfordelerdækslet)


Kommentar
Fra : SnifFlap


Dato : 01-03-09 23:43

hvad kan man gøre ved ded?

Kommentar
Fra : hjkofoed


Dato : 02-03-09 00:06

cylinder 1 er den nærmest remskiverne.
Kan du huske hvilke strømfordeler udtag, der gik til hvilke tændrør?


Kommentar
Fra : SnifFlap


Dato : 02-03-09 00:29

ja, mener du tændrørskablerne?

Kommentar
Fra : EA_HS


Dato : 02-03-09 01:55

i mange tilfælde er strømfordelerdækslet mærket ved udgangene for tændkablerne,
med et tal,.. tændingsrækkefølgen er 1 – 3 – 4 – 2 ,.. rotoren drejer med uret,

når cylinder 1 + 4 står i top,.. og begge ventiler (ind + ud) er lukket, på cyl. 1
er motoren klar til at tænde på cyl. 1
så skal rotoren pege mod ventildækslet / front af motor / tandrem ca.
strømfordelerdækslet er afmonteret,..
hold øje med rotorspidsen (messing),... den 'udgang' rotoren peger på
når du monterer dækslet, skal tændkablet til cyl. nr. 1 monteres i,..
herefter monterer du resten af tændrørskablerne i rækkefølgen 1 – 3 – 4 – 2
m / uret,.. i urets retning.

Hvis rotoren peger modsat,.. skal du ha' løftet hele strømfordeleren, og dreje den en halv omgang,.. så er der en god chance for at tændingen er ok


Kommentar
Fra : SnifFlap


Dato : 02-03-09 02:00

tændingen fejler jo ikk noget? de sidder rigtigt i .. lyder sgu mere som om der ikk rigtig er noget kompration på den ? :S

Kommentar
Fra : rocoolsen


Dato : 02-03-09 10:38

Hvis det er en 1,3 12v er der 2 mærker på knasthjul 2E/1E
Krumtapmærke skal pege kl. 2
Hvis dårlig kompr. prøv vent.spillerum (er meget følsom med rigtig indstilling)
0,15-0,25 ---
0,20-0,30 ved kold motor

Kommentar
Fra : EA_HS


Dato : 02-03-09 11:58

Citat
tændingen fejler jo ikk noget? de sidder rigtigt i ..


jeg ved ikke hvordan du kontrollerer tændingen,.. ?
men der er noget helt galt,....
selv om tændingen er indstillet MEGET forkert, vil du jævnligt kunne høre
motoren ”skyder” 'hoster, knaldrer',.. (hvis den får noget brændstof)

din motor kører bare rundt,..... der overhovedet ikke antydning af tænding, (total død)
højest sandsynlig får den intet brændstof, (det kan skyldes mange ting)
prøv evt. at afmontere 'fødeslangen' (benzin-fødeslangen),..og se om der kommer
brændstof når du tørner (drejer) motoren rundt,

en nem måde at kontrollere brændstofsystemet, er at bruge en spraydåse med start-æter,..
få en 'makker' til at sprøjte start-æter ind i indsugningen, mens' du holder gaspedalen i bund,
og 'tørner' (drejer) motoren som på dit 'youtube link'

hvis ikke motoren starter,.. eller 'skyder' ind i mellem, er der en 'alvorlig'
fejl i tændingsanlæget.

(start-æter, fås på de fleste servicestationer)


Kommentar
Fra : stilkene


Dato : 02-03-09 12:25

Hvis du har tørnet motoren med selvstarter, lige efter montering, og den "slog en skid", for derefter at lyde som nu, har du bøjet ventilstammer/hoveder, og så er det bare i med nye ventiler.
Nogle motorer skal kun forsættes e`n tand, før det går galt. Jeg ved ikke hvordan din motor (Toyota) lige vil reagere.

Kommentar
Fra : rocoolsen


Dato : 02-03-09 13:58

Not i knasthjul?

Start forfra og tjek alt. Med de råd der er kommet herindefra, skal den starte.

Kommentar
Fra : SnifFlap


Dato : 05-03-09 21:56

den er solgt nu så det kan være lige meget...

Annuller spørgsmålet
Fra : SnifFlap


Dato : 05-03-09 21:56

Jeg har solgt bilen

Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 174586
Tips : 31740
Nyheder : 719565
Indlæg : 6390149
Brugere : 218361

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste