/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hjææææææælp :S:S :(
Fra : SnifFlap
Vist : 671 gange
100 point
Dato : 01-03-09 21:23

Min corolla lyder meget mystisk :S nogen der ved hvad det kan være : http://www.youtube.com/watch?v=WmLs6rK-BEk :( :/

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-03-09 21:25

Ingen tænding.....

Kommentar
Fra : SnifFlap

Dato : 01-03-09 21:45

altså der er gnist på tændrørene hvis det er det du mener?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 01-03-09 21:59

Der må være en forhistorie ?

Kommentar
Fra : SnifFlap

Dato : 01-03-09 22:10

har skiftet topstykke det sådanset den forhistorie der er ved det :)

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 01-03-09 22:20

Jamen, så står den vel ikke rigtig i takten ?

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 01-03-09 22:29

Citat
altså der er gnist på tændrørene hvis det er det du mener?

det er da altid en begyndelse,..
får den også noget brændstof,.. ?
tænder den på det rigtige tidspunkt,. ?
er tandremmen monteret korrekt,. ?

hvad er det for en model (Corolla)

Kommentar
Fra : SnifFlap

Dato : 01-03-09 22:57

ja den får brændstof, den tænder korrekt, og tandremmen er indstillet efter mærkaterne.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 01-03-09 23:27

hvis ikke tandremmen "stod korrekt" ville du sansynligvis kunne have hørt bank fra bukkede ventiler, så jeg tror på din knastaksel.
Men en klassikker er gal tændkabelmontering, og jeg ved ikke om du kan have drejet fordeleren.
Jeg ved ikke, hvor meget du selv har styr på - fortæl lidt -, men for at komme videre, må jeg vide om tændingen er elektronisk eller gammeldags.
er den gammeldags, skal du sikre, at kondensatoren har stel.

Hvorfor skiftede du topstykke?

Kommentar
Fra : SnifFlap

Dato : 01-03-09 23:32

det er en corolla fra 90 så den må så vidt jeg ved være elektronisk, skiftede topstykket fordi den trænget til et nyt, der var en revne i det gamle.-

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 01-03-09 23:35

afhængig af årg. / model,.......

selv om tandremmen står "rigtig" efter mærkerne,..
kan remskiven / akslen der drejer strømfordelerakslen, stå en omgang forkert,
(drejer kun 1/2 omgang når krumtap drejer en hel omg.)
dvs. når stempel i cyl 1 er i top (tændingstidspunktet) skal rotoren pege på
den messing / kobber 'leder' til cyl nr. 1 (i strømfordelerdækslet)

Kommentar
Fra : SnifFlap

Dato : 01-03-09 23:43

hvad kan man gøre ved ded?

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 02-03-09 00:06

cylinder 1 er den nærmest remskiverne.
Kan du huske hvilke strømfordeler udtag, der gik til hvilke tændrør?

Kommentar
Fra : SnifFlap

Dato : 02-03-09 00:29

ja, mener du tændrørskablerne?

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 02-03-09 01:55

i mange tilfælde er strømfordelerdækslet mærket ved udgangene for tændkablerne,
med et tal,.. tændingsrækkefølgen er 1 – 3 – 4 – 2 ,.. rotoren drejer med uret,

når cylinder 1 + 4 står i top,.. og begge ventiler (ind + ud) er lukket, på cyl. 1
er motoren klar til at tænde på cyl. 1
så skal rotoren pege mod ventildækslet / front af motor / tandrem ca.
strømfordelerdækslet er afmonteret,..
hold øje med rotorspidsen (messing),... den 'udgang' rotoren peger på
når du monterer dækslet, skal tændkablet til cyl. nr. 1 monteres i,..
herefter monterer du resten af tændrørskablerne i rækkefølgen 1 – 3 – 4 – 2
m / uret,.. i urets retning.

Hvis rotoren peger modsat,.. skal du ha' løftet hele strømfordeleren, og dreje den en halv omgang,.. så er der en god chance for at tændingen er ok

Kommentar
Fra : SnifFlap

Dato : 02-03-09 02:00

tændingen fejler jo ikk noget? de sidder rigtigt i .. lyder sgu mere som om der ikk rigtig er noget kompration på den ? :S

Kommentar
Fra : rocoolsen

Dato : 02-03-09 10:38

Hvis det er en 1,3 12v er der 2 mærker på knasthjul 2E/1E
Krumtapmærke skal pege kl. 2
Hvis dårlig kompr. prøv vent.spillerum (er meget følsom med rigtig indstilling)
0,20-0,30 ved kold motor

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 02-03-09 11:58

Citat
tændingen fejler jo ikk noget? de sidder rigtigt i ..

jeg ved ikke hvordan du kontrollerer tændingen,.. ?
men der er noget helt galt,....
selv om tændingen er indstillet MEGET forkert, vil du jævnligt kunne høre
motoren ”skyder” 'hoster, knaldrer',.. (hvis den får noget brændstof)

din motor kører bare rundt,..... der overhovedet ikke antydning af tænding, (total død)
højest sandsynlig får den intet brændstof, (det kan skyldes mange ting)
prøv evt. at afmontere 'fødeslangen' (benzin-fødeslangen),..og se om der kommer
brændstof når du tørner (drejer) motoren rundt,

en nem måde at kontrollere brændstofsystemet, er at bruge en spraydåse med start-æter,..
få en 'makker' til at sprøjte start-æter ind i indsugningen, mens' du holder gaspedalen i bund,
og 'tørner' (drejer) motoren som på dit 'youtube link'

hvis ikke motoren starter,.. eller 'skyder' ind i mellem, er der en 'alvorlig'
fejl i tændingsanlæget.

(start-æter, fås på de fleste servicestationer)

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 02-03-09 12:25

Hvis du har tørnet motoren med selvstarter, lige efter montering, og den "slog en skid", for derefter at lyde som nu, har du bøjet ventilstammer/hoveder, og så er det bare i med nye ventiler.
Nogle motorer skal kun forsættes e`n tand, før det går galt. Jeg ved ikke hvordan din motor (Toyota) lige vil reagere.

Kommentar
Fra : rocoolsen

Dato : 02-03-09 13:58

Not i knasthjul?

Start forfra og tjek alt. Med de råd der er kommet herindefra, skal den starte.

Kommentar
Fra : SnifFlap

Dato : 05-03-09 21:56

den er solgt nu så det kan være lige meget...

Annuller spørgsmålet
Fra : SnifFlap

Dato : 05-03-09 21:56

Jeg har solgt bilen