|
| Hjææææææælp :S:S :( Fra : SnifFlap | Vist : 671 gange 100 point Dato : 01-03-09 21:23 |
| | |
| Kommentar Fra : LuffeA |
Dato : 01-03-09 21:25 |
| | |
| Kommentar Fra : SnifFlap |
Dato : 01-03-09 21:45 |
|
altså der er gnist på tændrørene hvis det er det du mener?
| |
| Kommentar Fra : SnifFlap |
Dato : 01-03-09 22:10 |
|
har skiftet topstykke det sådanset den forhistorie der er ved det :)
| |
| Kommentar Fra : EA_HS |
Dato : 01-03-09 22:29 |
|
Citat altså der er gnist på tændrørene hvis det er det du mener? |
det er da altid en begyndelse,..
får den også noget brændstof,.. ?
tænder den på det rigtige tidspunkt,. ?
er tandremmen monteret korrekt,. ?
hvad er det for en model (Corolla)
| |
| Kommentar Fra : SnifFlap |
Dato : 01-03-09 22:57 |
|
ja den får brændstof, den tænder korrekt, og tandremmen er indstillet efter mærkaterne.
| |
| Kommentar Fra : hjkofoed |
Dato : 01-03-09 23:27 |
|
hvis ikke tandremmen "stod korrekt" ville du sansynligvis kunne have hørt bank fra bukkede ventiler, så jeg tror på din knastaksel.
Men en klassikker er gal tændkabelmontering, og jeg ved ikke om du kan have drejet fordeleren.
Jeg ved ikke, hvor meget du selv har styr på - fortæl lidt -, men for at komme videre, må jeg vide om tændingen er elektronisk eller gammeldags.
er den gammeldags, skal du sikre, at kondensatoren har stel.
Hvorfor skiftede du topstykke?
| |
| Kommentar Fra : SnifFlap |
Dato : 01-03-09 23:32 |
|
det er en corolla fra 90 så den må så vidt jeg ved være elektronisk, skiftede topstykket fordi den trænget til et nyt, der var en revne i det gamle.-
| |
| Kommentar Fra : EA_HS |
Dato : 01-03-09 23:35 |
|
afhængig af årg. / model,.......
selv om tandremmen står "rigtig" efter mærkerne,..
kan remskiven / akslen der drejer strømfordelerakslen, stå en omgang forkert,
(drejer kun 1/2 omgang når krumtap drejer en hel omg.)
dvs. når stempel i cyl 1 er i top (tændingstidspunktet) skal rotoren pege på
den messing / kobber 'leder' til cyl nr. 1 (i strømfordelerdækslet)
| |
| Kommentar Fra : SnifFlap |
Dato : 01-03-09 23:43 |
|
hvad kan man gøre ved ded?
| |
| Kommentar Fra : hjkofoed |
Dato : 02-03-09 00:06 |
|
cylinder 1 er den nærmest remskiverne.
Kan du huske hvilke strømfordeler udtag, der gik til hvilke tændrør?
| |
| Kommentar Fra : SnifFlap |
Dato : 02-03-09 00:29 |
|
ja, mener du tændrørskablerne?
| |
| Kommentar Fra : EA_HS |
Dato : 02-03-09 01:55 |
|
i mange tilfælde er strømfordelerdækslet mærket ved udgangene for tændkablerne,
med et tal,.. tændingsrækkefølgen er 1 – 3 – 4 – 2 ,.. rotoren drejer med uret,
når cylinder 1 + 4 står i top,.. og begge ventiler (ind + ud) er lukket, på cyl. 1
er motoren klar til at tænde på cyl. 1
så skal rotoren pege mod ventildækslet / front af motor / tandrem ca.
strømfordelerdækslet er afmonteret,..
hold øje med rotorspidsen (messing),... den 'udgang' rotoren peger på
når du monterer dækslet, skal tændkablet til cyl. nr. 1 monteres i,..
herefter monterer du resten af tændrørskablerne i rækkefølgen 1 – 3 – 4 – 2
m / uret,.. i urets retning.
Hvis rotoren peger modsat,.. skal du ha' løftet hele strømfordeleren, og dreje den en halv omgang,.. så er der en god chance for at tændingen er ok
| |
| Kommentar Fra : SnifFlap |
Dato : 02-03-09 02:00 |
|
tændingen fejler jo ikk noget? de sidder rigtigt i .. lyder sgu mere som om der ikk rigtig er noget kompration på den ? :S
| |
| Kommentar Fra : rocoolsen |
Dato : 02-03-09 10:38 |
|
Hvis det er en 1,3 12v er der 2 mærker på knasthjul 2E/1E
Krumtapmærke skal pege kl. 2
Hvis dårlig kompr. prøv vent.spillerum (er meget følsom med rigtig indstilling)
0,15-0,25 ---
0,20-0,30 ved kold motor
| |
| Kommentar Fra : EA_HS |
Dato : 02-03-09 11:58 |
|
Citat tændingen fejler jo ikk noget? de sidder rigtigt i .. |
jeg ved ikke hvordan du kontrollerer tændingen,.. ?
men der er noget helt galt,....
selv om tændingen er indstillet MEGET forkert, vil du jævnligt kunne høre
motoren ”skyder” 'hoster, knaldrer',.. (hvis den får noget brændstof)
din motor kører bare rundt,..... der overhovedet ikke antydning af tænding, (total død)
højest sandsynlig får den intet brændstof, (det kan skyldes mange ting)
prøv evt. at afmontere 'fødeslangen' (benzin-fødeslangen),..og se om der kommer
brændstof når du tørner (drejer) motoren rundt,
en nem måde at kontrollere brændstofsystemet, er at bruge en spraydåse med start-æter,..
få en 'makker' til at sprøjte start-æter ind i indsugningen, mens' du holder gaspedalen i bund,
og 'tørner' (drejer) motoren som på dit 'youtube link'
hvis ikke motoren starter,.. eller 'skyder' ind i mellem, er der en 'alvorlig'
fejl i tændingsanlæget.
(start-æter, fås på de fleste servicestationer)
| |
| Kommentar Fra : stilkene |
Dato : 02-03-09 12:25 |
|
Hvis du har tørnet motoren med selvstarter, lige efter montering, og den "slog en skid", for derefter at lyde som nu, har du bøjet ventilstammer/hoveder, og så er det bare i med nye ventiler.
Nogle motorer skal kun forsættes e`n tand, før det går galt. Jeg ved ikke hvordan din motor (Toyota) lige vil reagere.
| |
| Kommentar Fra : SnifFlap |
Dato : 05-03-09 21:56 |
|
den er solgt nu så det kan være lige meget...
| |
| Annuller spørgsmålet Fra : SnifFlap |
Dato : 05-03-09 21:56 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|