/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
overforsel fra lydoptager
Fra : hj51r
Vist : 608 gange
400 point
Dato : 01-03-09 18:20

Jeg har en canon ixus 90 is
Der er en lydoptager i apperatet men er der en der ved hvordan jeg overfører lydfilen til computeren?
Når jeg overfører billeder og filmklip er der ingen problrmer men den viser slet ikke lydfilerne.Skal der et spcielt program til eller hvad er der galt.
På forhånd tak

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-03-09 18:38

Lydfilen er indlejret i selve billedfilen, og kan som sådan ikke hives ud separat.
Det er noget du skal gøre på din PC, med et program der kan separere lydfilen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-03-09 18:51

Når du har koblet camera til eller sat SD kortet i en kortlæser.
Gå i stifinder og find din mappe med billeder...........der ligger dine lydfiler også.

Kommentar
Fra : hj51r

Dato : 01-03-09 19:06

Den kan godt afsplle som video men der en lydopgager der optager lyd uden billede.der kan optages op ca1,5 time men de vises overhovedet ikke på kortet.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 400 point
Dato : 01-03-09 19:21

Hvis du kan optage lyden uden der bliver optaget et billed, så skal du nok se efter, om der er undermapper, hvor de forskellige filetyper lagres i hver sin mappe.
Åben til hukommelsen med din stifinder og bed den om at vise alle filer incl. evt. skjulte mapper.
Sådanne lydfiler kan have forskelligt format, men er typisk ofte af wav typen, men andre kan komme på tale, især har canon for vane, at have sine egne betegnelser på filer.
Man ser desværre ret ofte at forskellige producenter ikke følger de standarder der er på markedet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-03-09 19:26

Jeg har lige prøvet kun lydoptagelse:
Canon IXUS 950
billedevisning > tænd
menu > lydoptager >
func set > den står klar til optagelse > func set > bla bkla bla > stop med func set
afslut
menu og sluk

Ind i comp kortlæser
wintast + e > find Canon >
DCIM er vejen til billeder
SNDR er til lydoptagelse > 100 Canon >
Nu kan du se filen SNR 001
Dobbeltkilk og den spiller.

Godkendelse af svar
Fra : hj51r

Dato : 03-03-09 18:44

Tak for svaret severino.da jeg installerede Quiktaime kunne de afspilles.