/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
WMP i Vista - fejl 1072885317
Fra : kondivand
Vist : 2350 gange
100 point
Dato : 01-03-09 17:45

Jeg har windows vista, og har ikke tidligere haft problemer med at se tv-indslag på dr.dk

Nu får jeg følgende fejtekst, når jeg forsøger at starte et indslag:

Der opstod en fejl (fejl-1072885317): Windows MediaPlayer kan ikke afspille filen, da den angivne protokol ikke understøttes. Hvis du har indtastet en URL-adresse i dialogboksen Åbn URL-adresse, kan du prøve at anvende en anden transportprotokol, f.eks. "https:" eller "rtsp:

Hvad stiller jeg op med sådan en meddelelse - så vidt jeg ved, så er Vista født med MediaPlayer ?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-03-09 17:59

VISTA er en misforståelse fra MicroSoft.
Der er bare det, at nogen fortryder medens andre elsker misforståelser!
VISTA er skabt i vrede. Det har indbygget langt flere kontrolfunktioner end XP, så MS får endnu flere oplysninger fra sine brugere.
Enten må vi finde os i, at blive kikket over skulderen, eller også må man vælge et helt andet operativsystem.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 01-03-09 18:04

Se her http://support.microsoft.com/kb/940029

Højreklik på kommandoprompt, klik "Kør som administrator". Skriv dette ind i vinduet:

regsvr32 wmnetmgr.dll

og tryk på "enter"

Ellers find filen Wmsdkns.xml og slet den. Den bliver så gendannet med korrekt konfiguration.

Virker det ikke, så er problemet hos dr.dk. Og det er den nok, da der er flere lignende spørgsmål andre steder. Så måske skal du bare have tålmodoghed, til de får rettet fejlen

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 01-03-09 18:17

Hej stl_s

Dit bud lyder konstruktivt, og jeg vil gerne teste det.

Når jeg står på windowsiconet (den hvor man åbner menuen med programmer m.m.) i nederste venstre hjørne, og jeg højreklikker, så kommer der ikke noget felt frem jeg kan skrive i - hvad gør jeg forkert.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-03-09 18:18
Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 01-03-09 18:20
Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 01-03-09 19:14

Når jeg indtaster regsvr32 wmnetmgr.dll i kommandoprompten, så får jeg flg. pop-up:

Modulet "wmnetmgr.dll" blev indlæst, men kaldet til dllRegisterServer mislykkedes med fejlkolde 0x8002801c. Hvis du vil have flere oplysninger om problemet, skal du søge online og bruge fejlkoden som søgeord.

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 01-03-09 19:29

Jeg har fundet og slettet Wmsdkns.xml - desværre uden effekt. Den er ikke blvet gendannet efter genstart.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 01-03-09 21:34

Prøv at skrive det på denne måde regsvr32 \windows\system32\wmnetmgr.dll Husk mellemrummet imellem 2 og \

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 01-03-09 21:45

Jeg får stadig samme fejlkode

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 01-03-09 23:03

Det fatter jeg ikke. Så prøv at køre en reparation af Windows filer, og se om det hjælper. Der skal du i kommandovinduet skrive sfc /scannow

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 02-03-09 07:53

Hvis jeg ikke får fejlen rettet, kan jeg så benytte MediaPlayer10 som automatisk afspiller og ikke den indbyggede version i Vista ?

Kommentar
Fra : journey

Dato : 02-03-09 10:19

Jeg har selv haft samme problem og det blev løst på følgende måde:

*
åben Windows Media Player
*
vælg 'Funktioner' - 'Indstillinger' - 'Netværk'
*
under 'Protokoller' må der kun være et kryds i feltet 'HTTP'
*
Klik på 'konfigurer' og sæt kryds ved 'Brug ikke en proxyserver'
*
Genstart computeren og prøv DR Netradio igen.

3. Fejl i Windows Media Player-mappen i application data
Windows Media Player opretter automatisk en mappe i 'application data' på din computer. Det kan måske hjælpe at slette denne mappe og derefter lade Windows Media Player automatisk oprette en ny.

Sådan gør du:

*
Luk DR Netradio og evt. Windows Media Player, hvis den er åben
*
Via Stifinder skal du slette mappen Windows Media Player i din profil:

Windows XP: c:\Documents and Settings\DINPROFIL\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Windows Media

Windows Vista: Computer > Lokal disk > Brugere > DINPROFIL > AppData > Local > Microsoft > Windows Media
*
Start DR Netradio igen.

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 02-03-09 23:39

Hej Journey

Desværre virker dit råd ikke, og den mappe jeg har slettet i stifinderen er ikke genoprettet.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 02-03-09 23:42

Prøvede du det jeg skrev 01-03-09 23:03 ?

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 03-03-09 07:45

Hej stl_s

Jeg har ikkke prøvet det endnu - jeg vender tilbage senere.

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 03-03-09 16:50

Til stl_s

Jeg har kørt en scanning, og windows ressourcebeskyttelse har ikke fundet integritetsfejl.

Annuller spørgsmålet
Fra : kondivand

Dato : 07-03-09 13:28

Jeg har installeret crome-browser, og nu virker det - se følgende tråd:

http://www.kandu.dk/QuestionHist.aspx?qid=133310

Tak for de mange gode input.