/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Remstremmer på corolla?
Fra : ronnib
Vist : 546 gange
57 point
Dato : 01-03-09 14:53

Skulle ha en ny remstremmer til min corolla fra 90, men nu kan jeg satme ikk huske hvordan den skal sættes fast.. er der nogen her inde der ved det?

Kommentar
Fra : rocoolsen

Dato : 01-03-09 16:41

Sidder i V-side midt på rem, (spændes 18 nm) og skal bevæge sig frit. Derpå trækkes fjeder fra strammer og monteres tæt på vandpumpe. Er selvjusterende ved at dreje motor 2 omgange baglæns og derefter spænde remstrammer.

Kommentar
Fra : rocoolsen

Dato : 01-03-09 16:48

Man bør kunne vride remmen max 90gr på det længste sted, med "søsters hånd"

Kommentar
Fra : ronnib

Dato : 01-03-09 17:04

kan sgu ikk finde noget sted at skue det fast :S

Kommentar
Fra : rocoolsen

Dato : 01-03-09 18:35

Træk en linie fra yder knasthjul/krumtaphjul, 20mm ude, 60mm under midt, så burde du finde et 8mm
gevindhul. Og det er venstre side ind mod kabine.

Hvi du skal bruge tegninger/manual skal jeg bruge mail add.

Kommentar
Fra : ronnib

Dato : 01-03-09 21:19

Ja men nu har vi et andet problem, den lyder meget mystisk?? ved du hva det kan være ? : http://www.youtube.com/watch?v=WmLs6rK-BEk :S

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 02-03-09 08:46

Den står forkert, det er 99% sikkert Tjek mærkerne igen... Kender ikke toyota så ka ikke se om remmen sidder rigtigt....

Kommentar
Fra : ronnib

Dato : 02-03-09 14:02

Nu sidder den rigtigt :) men er der nogen der har et diagram over benzinslangerne til kabu? for tror de er mont forkert..

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 02-03-09 14:05

Hva'e har du skilt den af uden at se på den??

så bytter du dem bare om og ser om det hjælper....

Kommentar
Fra : ronnib

Dato : 02-03-09 14:06

nej men det er lang tid jeg skilte den ad :S

Problemet er at der er en milliard små slanger, og så kan jeg se at der mangler at sidde 2 på kabu, men kan sgu ikk finde dem, så skal bruge et diagram...

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 02-03-09 14:13

ok

<du tror ikke det er vacum slanger?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-03-09 14:17

Hva med at lade en som har forstand på det, kigge på sagerne

Kommentar
Fra : ronnib

Dato : 02-03-09 14:24

kan måske godt være :)

Kender ikk nogen og har ikk råd til mekanikker.

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 02-03-09 14:28

Hvis ikke der er spændebånd og de er tynde er det vacumslanger... så skal du jo bare finde den fra indsugningen et sted...

Kommentar
Fra : rocoolsen

Dato : 02-03-09 15:02

Der plejer at sidde et diagram indv. på forklap. Men japserne er suverræne til at fylde et motorrum med alt undt. HK.

Annuller spørgsmålet
Fra : ronnib

Dato : 09-03-09 21:54

Bilen er blevet solgt