/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Mozilla Tunderbird
Fra : bjarnebr
Vist : 451 gange
200 point
Dato : 28-02-09 17:02

Når jeg modtager mailsfra Kandu og andre nyhedsbreve står der (spam) foran afsenderen og ca. 5 sekunder efter forsvinder de.
Hvad har jeg gjort forkert?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-02-09 17:14

Du har sat sikkerheden for høj i din spam opsætning, prøv måske at tilføje afsender til din adresse kartotek, de fleste mail programmers spamfilter accepterer afsendere fra kartoteket.
Min Thunderbird bliver ike åbnet før sidst på aftenen, og jeg kan ikke huske indstillingerne udenad

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 28-02-09 17:33

Jeg glemte at skrive at jeg er hysterisk med sikkerhed, jeg har altid sat sikkerheden til det højeste niveu og jeg har både Spamfighter og McAfee antispam samtidig med at jeg leder efter et eller flere antispamprogrammer som jeg kan installere, og hvis jeg kunne ville jeg have mindst 3-4 antivirusprogrammer kørende samtidig.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-02-09 19:01

Uanset hvor hysterisk du er med spam, så kan du rolig sætte din lid til det indbyggede filter i Thunderbird, I Spamindstillinger kan du også forsøge at sætte indstillingen til Stol på serverevalueringer, der er der så kun godkendte servere som kan komme udenom spam mappen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-02-09 19:04

Citat
jeg har både Spamfighter og McAfee antispam samtidig med at jeg leder efter et eller flere antispamprogrammer som jeg kan installere
det tro jeg ikke er at det gode, sikkert lige som at flere antivirus kørende, de falder over hinanden og ingen af dem fungerer efter hensigten (tror jeg, jeg har ingen ud over den indbyggede i Thunderbird)

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 28-02-09 19:09

Jeg har betalt for spamfighter til 6/2 2011 og så har jeg købt en pakke fra McAfee der indeholder både Antivirus og antispam mm

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 28-02-09 19:17

Du kunne jo prøve at slette et par stykker, betalte eller ikke så tror jeg dine problemer forsætter hvis du bruger flere ovenpå hinanden

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-02-09 21:49

Reglen er, som o.v.n. skriver, at man ikke har 2 antispamprogrammer eller 2 antivirusprogrammer kørende samtidig. Det kan kun give problemer.

Og du behøver ikke være så hysterisk, hvis du tager jævnlige backup kan det ikke gå helt galt. Og man kan da altid formatere.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 01-03-09 09:37

Hvilket antispam program skal jeg så fjerne?
McAfee er en samlet pakke men det er min opfattelse at Spamfighter fungerer bedre.
Venligst
Bjarnebr

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-03-09 13:04

Jeg kender ikke McAfee, men hvis den er bygget som andre, så kan du åbne programmet, og igen åbne underkategorier, antivirus - firewall - antispy og antispam, der vil så sikkert være en markering som skal fjernes for at slå funktionen fra.
At jeg så slet ikke ville bruge andre antispam filtre, end den i Thunderbird og så selvfølgelig indstille på mailserveren, så spam bliver stoppet allerede der, før du får den på computeren

Godkendelse af svar
Fra : bjarnebr

Dato : 04-03-09 08:47

Tak for svaret o.v.n..
Jeg har nu slettet Spamfighter, selv om jeg syntes det virker bedre end McAfee, og så må jeg se hvor godt det virker.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-03-09 13:24

Selv tak og så kan du deaktivere spam kontrollen på McAfee og nøjes med den i Thunderbird, det burde være fuld ud tilstrækkelig, spam har jo ikke så meget med sikkerhed at gøre, bare du ikke åbner dem