/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Dæksel over tandrem i corolla?
Fra : ronnib
Vist : 541 gange
46 point
Dato : 28-02-09 17:02

hvordan får man det pokkers remhjul af der holder den plastik kapsel der sider hen over tandremmen fast?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 28-02-09 19:23

Du skruer af venstre forhjul.Du skal bruge en luft nøgle til at løsne remhjulet. Det kan være meget svært hvis du ikke har en luftnøgle.
alimak

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 28-02-09 21:27

... og så skal du have en aftrækker for at hive remhjulet af.
Det er næsten med garanti rustet fast på krumtap akslen.

Et rigtig l@rte arbejde

Kommentar
Fra : ronnib

Dato : 28-02-09 21:35

alimak: hvad skulle det hjælpe at skrue forhjulet af?
Beestone: jeg har oss en aftrækker og en masse wd 40 :P

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 28-02-09 21:38

Tror ikke du trænger aftrækker.De plejer å løsne let med nogle tekniske slag
alimak

eller bænde med en eller to skrutrækkere

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 28-02-09 21:42

Som jeg husker det så er motoren tværstilet så da er det lettere at komme til
remhjulet med forhjulet væk. Men jeg kan huske fejl.
alimak

Kommentar
Fra : ronnib

Dato : 28-02-09 21:45

det er rigtig den er tværliggende men remhjulet er ikk svært at komme til men lortet drejer bare rundt :( selv med en luftnøgle :S

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 28-02-09 21:51

Da må du prøve at holde igen med en stor papegøje tang.men vær forsiktig så du ikke ødlæger remhjulet.
alimak

Accepteret svar
Fra : Beestone

Modtaget 46 point
Dato : 01-03-09 11:03

"TEKNISKE SLAG"

Når vi nu har grint af, må vi tilbage til arbejdet.
For det første skal bilen stå i gear - 5.de gear.
Dernæst skal du låse startkransen med en skruetrækker, model MegaStor, el. lign brækjern.
Her er det vigtigt at den ikke er rund i enden så den smutter på tænderne på startkransen, ellers slår du tænderne ud på dyret.

PS : glem det der WDfyrrefedogfærdig, det vil ikke hjælpe dig en pind med et strampresset hjul der er rustet fast på en glat aksel.
Det er fordampet før det overhovedet trænger en millimeter ind i rusten

Godkendelse af svar
Fra : ronnib

Dato : 01-03-09 14:40

Se det hjalp jo en del :) så kom der ny rem på dyret :) mange tak for svaret Beestone :)