/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
New harddisk...Samsung 2.del
Fra : bimbobo2
Vist : 610 gange
50 point
Dato : 28-02-09 15:16

Hej,
jeg købte en Samsung HD252HJ 250GB.
Bios fandt harddisk og alt så ud som on det var OK.
Jeg kunne ikke høre noget "støj" fra disken, supperstille , men kun en "brummelyd", som var faktisk irriterende.
Min WD 80 GB er mere støjende i brug, men ikke noget bummelyd. Det samme en Seagate.
Lyden er af en type "som kan give tinnitus" og efter få timer havde jeg fået nok.
Ikke nok med det, efter installationen af Vista SP1 og nogle private mapper, så begyndte det med kliklyde, som om man stikker en smule papir mens en ventilator kører.... det var beyndlesen af katastrofe.
Nu er det helt død, ikke genkendt i BIOS, ikke nogen Vista boot.. i DOS kan jeg se, at der er 32GB i brug, men kan hverken slette dem eller intet.
Så nu skal det retur...men hhis jeg er i DOS, hvordan kan jeg slette disse filer....der er nogle foldere, jeg gerne vil fjerne med billeder og Netbank.

Det skal også retur til butikken, så "hammeren" kan ikke bruges.
Mvh

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 28-02-09 16:09

Har du husket, at montere nye kablet til disken??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-02-09 16:23

Hvis den HD ellers kan køre - så er der muligheder med en live CD evt. ubuntu.

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 28-02-09 16:28

jep, nye kabler, nye skruer
Den har kørt fint i få timer, bagefter kaputt.
Kan det passe at Samsung er så dårlige, har læst pæne ting om Samsung HDD, er jeg virkelig så uheldig? Eller er de bare bras?
Mvh

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 28-02-09 17:46

.... har fundet mange anmeldelser om Samsung F1 performances, men få om "reliability" ..
Den brummelyd jeg hørte før den stod af, er måske ikke-relateret til resten af problemet, men måske en "normal" lyd for denne type HD. Hvis er normal, vil jeg ikke bytte til anden F1... det kan jeg ikke holde ud i mange timer om dagen.. under alle omstændigheder.
Mvh

Accepteret svar
Fra : JensT

Modtaget 50 point
Dato : 01-03-09 09:01

Brummelyden skyldes et dårligt motor leje..
En ny disk skal være vibrationsfri, ellers har den fået et skrup under diverse fragt og skal byttes.

Det at den er begyndt med klikliyde skyldes at den ikke kan hverken skrive eller læse ordentligt pga vibrationerne.

Godkendelse af svar
Fra : bimbobo2

Dato : 01-03-09 09:59

Tak for svaret JensT.
Jeg tænkte nok, at en brummelyd og vibrationerne allerede var et dårligt tegn.
Den ryger tilbage i morgen.. og så er der sikkert slåskampe om at få en ny med det sammen og ikke starte med RMA i 14 dage...