/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
kan man omdøbe harddisk.......
Fra : hjerterum
Vist : 861 gange
100 point
Dato : 28-02-09 13:40

Jeg har lige fået renset min pc og har så tillsluttet min externe harddisk nu hedder den lige pludselig noget andet før hed den H nu hedder den K og det opdagede jeg først da jeg har en extern harddisk til som jeg bruger til at tage backup med fra den anden harddisk og det betød så at da den første harddisk havde fået nyt navn skulle den nu til at lave kopi at det hele det tager lige 4 timer...... kun fordi den nu hed K i stedet for H som det var før kan jeg gøre noget ved så jeg ikke render ind i det problem næste gang jeg skal have min pc til rep....
Jeg bruger 2 stk Seagate harddiske og det medfølgende program som jeg er meget glad for til at tage backup men det er jo klart at den laver en ny sikkerheds kopi når den skal hente filer fra en harddisk der har fået nyt navn.... men er det muligt at omdøbe en harddisk tilbage til det den hed før......

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 110 point
Dato : 28-02-09 13:45
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-02-09 13:48

Windows tildeler automatisk det næste drev bogstav, når en nye enhed tilsluttes, bogstavet kan ændre du i Diskhåndtering, højre klik på drevet og klik på Skift drev bogstav og sti, men det vil sandsynligvis ændre sig igen, når du tager harddisken fra og tilslutter igen, fordi at den netop bliver tildelt det næste ledige bogstav

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-02-09 14:33

Det er isætnings rækkefølgen som bestemmer drevbogstav. (flytbare medier)
Men du kan navngive den harddisk.

start comp.
sæt USB harddisk til
start stifinder ( wintast + e )
H-klik på din harddisk > omdøb > for at det altid er læsbart, så nøjes med 8 tegn.
Efter navngivningen > klik uden for harddisken / eller tryk enter.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 28-02-09 15:15

jeg bruger USBDLM til at holde styr på drev
http://www.uwe-sieber.de/usbdlm_e.html

Godkendelse af svar
Fra : hjerterum

Dato : 28-02-09 17:46

Tak for svaret stl_s.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 28-02-09 18:30

Selv tak