/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
drev på tilsluttede medier?
Fra : RuneBadune
Vist : 617 gange
100 point
Dato : 28-02-09 13:30

hvordan ændrer jeg det bogstav, windows automatisk tildeler tilsluttede enheder gennem usb og firewire?

jeg har fået en ny extern harddisk. den er tilsluttet gennem firewire og virker korrekt, men den er ikke synlig i stifinder.. tror det er fordi, jeg må omdefinere bogstaverne på de forskellige enheder..

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 110 point
Dato : 28-02-09 13:35
Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 28-02-09 14:00

tak for det hurtige svar. inde i diskhåndtering kan jeg se harddisken som "disk 2, grundlæggende, ikke-allokeret"..

hvad betyder, at den er ikke-allokeret?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-02-09 14:08

At den ikke er formateret, det er nye harddiske aldrig.

Højreklik i det ikke-allokerede felt og vælg formatering, opret partiton m.m.

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 28-02-09 14:30

hvis jeg formaterer den, vil den så automatisk blive tildelt et nyt bogstav?

det er ikke en købt ny harddisk; jeg har overtaget den fra en ven. når den er ikke-allokeret, betyder det så også, at der pt. ikke er nogle filer på den?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-02-09 14:40

Ualokeret - Det betyder at der ikke er nogen umiddelbare synlige filer.

Ja hvis du formaterer vil den også få et drevbogstav.

Men drevbogstaver på flytbare medier varierer alt efter tilslutningsrækkefølgen.

Godkendelse af svar
Fra : RuneBadune

Dato : 01-03-09 03:39

Tak for svaret stl_s.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 01-03-09 15:16

Selv tak