/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
ændre h:drev til C:drev
Fra : troldenesdhb
Vist : 549 gange
100 point
Dato : 28-02-09 10:01

Jeg kender en der har installeret xp og hvad tilhører på H drev. Kan man uden problemer lave det om til C:drev, og hvilkent program ville i foreslå?

Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 110 point
Dato : 28-02-09 10:24

Nej det er være omgang man så skal i gang med, en ting er Data drev, men styresystemet er en store omgang og jeg kender ingen programmer som kan finde ud af det, kun 1 som tror den kan.

http://www.computing.net/answers/windows-xp/rename-primary-drive/160327.html

http://www.experts-exchange.com/OS/Microsoft_Operating_Systems/Windows/XP/Q_24099450.html

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-02-09 10:29

Man kan godt lave drevbetegnelser om.

Men hvis det er selve styresystemet, skal dt blive på den disk, og med den betegnelse, som det er instlleret med.
Der er i systemet registreret en bunke referencr til systemfiler med angivelse af drevnavn.
Hvis det skl laves om er den eneste udvej i prksis at ominstallere hele systemet.

I princippet skulle det være muligt at lave en bootbar cd rom med proram, som kunne flytte systemet og lave alle nødvendige rettelser. Jeg kender bare ikke et sådant program.

Som "håndarbejde" er det ret umuligt.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-02-09 10:31

Du får ikke andet end problemer, for alt hvad der er af programmer refererer jo til H, så det skal rettes i registreringsdatabasen, det er nok nærmest umuligt!

Det nemmeste (bedste) er nok at starte forfra med en ny-installation af det hele på C: for at undgå problemer.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-02-09 12:40

Lad endelig være med det, der kan give voldsomme konsekvenser. Og tro mig, det er hamrende irriterende at skulle redde den igen.

Godkendelse af svar
Fra : troldenesdhb

Dato : 28-02-09 17:56

Tak for svaret JegErHer.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 28-02-09 18:52

Tja, desværre betyder det jo ominstallation, men tak