/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Original Opel radio Philips.
Fra : KMA
Vist : 2523 gange
200 point
Dato : 28-02-09 09:12

Philips radio med kode.
Efter 4 forsøg med forkert kode er radioen låst trods det, at der står et 6 tal foran stregerne, hvilket betyder, efter min mening, at der skal være 6 forsøg tilbage.
Jeg har nu fået en ny kode fra Tyskland, men jeg kan ikke få radioen til at modtage disse tal.
Når radioen tændes står der SAFE i displayet i 2 sekunder, hvorefter den automatisk kommer med et 6 tal + 4 streger som ikke blinker.
Mit spørgsmål gør på: Hvad skyldes det at radioen radioen ikke vil modtage den nye kode?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-09 09:20

Citat
Jeg har nu fået en ny kode fra Tyskland

Du må have gode forbindelser

Har du så ikke også fået en instruktion ?????

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-02-09 11:10

Min er også en "original" Opel radio,der sidder i Vectra.Dog er det en Blaupunkt.
Den har været omkodet flere gange.Det ordner forhandler på et minut.Jeg har også selv gjort det.
Har du kontaktet Opel importøren (GM-DK).De ligger med koder,til alle nye biler der er solgt i DK.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : KMA

Dato : 28-02-09 13:49

Det er muligt at det ikke er fra Tyskland, men koden er skaffet fra en Opel-forhandler. Der var ingen instruktion, så derfor er mit problem stadigvæk, hvorfor jeg ikke kan taste den nye kode.
Er der noget med, at hvis der har været 4 fejlforsøg, at radioen skal stå standby i indtil X-antal timer, inden nye forsøg kan fuldføres. Skal radioen evt. været tændt/slukket i den periode?

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 28-02-09 14:16

Nogle radioer skal stå tændt i x antal timer, inden de giver mulighed for nye forsøg.
Jeg kan ikke huske præcist hvor mange timer, der er tale om, men f.eks. natten over vil sikkert løse problemet.

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 200 point
Dato : 28-02-09 15:29

Her er lige et "afkog" fra betjeningsvejledning,til min Blaupunkt CAR 300. Ved ikke om det kan bruges.Men mon ikke "systemet",er nogenlunde ens på en Blaupunkt og en Philips.

http://peecee.dk/upload/view/157457

"Fotoet" er taget med en billig kamera,men hvis du forstørrer det,tror jeg det kan læses.

Mosebaek.

Godkendelse af svar
Fra : KMA

Dato : 01-03-09 09:57

Tak for svaret Mosebaek.