/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
USB-kabel 5 m
Fra : axelbjarne
Vist : 632 gange
500 point
Dato : 26-02-09 14:44

Hvad hedder et USB-kabel, som skal gå fra computeren til en USB hub, for det skal jo være det samme stik i begge ender...

axelbjarne

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-02-09 14:45

A_A

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-02-09 14:49
Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-02-09 14:50

Et standard kabel hedder A_B

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 26-02-09 15:30

Sandberg Forlænger USB 2.0 AA 5m SORT Pris 179,00 kr.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-02-09 15:39

En forlænger har ikke samme stik i begge ender.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 26-02-09 16:18

PAS PÅ!

En usb hub bruger et A_B kabel som tilsluttes computeren.
(http://www.mrpcable.com/product_image/usb-AB.gif)

De enheder, som skal tilsluttes computeren til sluttes de andre stik (typisk 4)

Du må ikke tilslutte et kabel fra de andre stik til computeren!

Du skal jo forestille dig, at USB hubben blot er ét USB stik i computeren, som du sætter mere end én enhed til.

Kig på dette billede:
http://www.techexcess.net/images/products/Belkin-4port-USB-Hub-F5U021.jpg

Stikket længst til højre, skal tilsluttes computeren med et A_B stik.
de 4 porte kan så bruges til at tilslutte printer, scanner, kamera osv.
igen... de må ikke tilsluttes computeren!

Kommentar
Fra : iah

Dato : 26-02-09 16:18

http://www.av-cables.dk/usb/usb_kabel/usba_han_til_usba_han_235_da/

USB kabel 1.1 - USB-A han / USB-A han - 5 m
Denne type USB kabel kan fx bruges til at tilslutte to enheder med standard USB A stik Læs mere her...

Model/Varenr.: CABLE-140/5
Producent:

kr. 49,-

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 26-02-09 16:30

Det jeg havde tænkt mig at gøre er:

Da de 2 computere som skal bruge den samme printer, har det samme printerprogram inde, og for Jesper ikke skal gå ned til den computer, hvor printeren normalt er sluttet til, hive printerkablet ud af og og sætte det over i sin er.

Håber jeg så at det klares på denne måde.....
USB huben vil jeg så tilslutte USB' hvor normalt printer usb kablet sider, og så vil jeg sætte printerkablet ind i hub'en og forlængerkablet kommer så fra Jespers computer, så vil jeg mene de begge kan printe ud når de vil....

axelbjarne

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-02-09 16:32
Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 26-02-09 16:38

Hvordan skal det kobles og med hvilke kabler.....

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-02-09 16:40

Een A_B fra hver PC og en A_B fra printer til HUB

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 26-02-09 16:42

der skal så bruges kabler som hedder A_B

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 500 point
Dato : 26-02-09 16:44

Det skal der, der er en god vejledning med produktet.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 26-02-09 16:46

Så må det midterste stik være USB fra printeren.....så A_B i højre og venstre side.......

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 26-02-09 16:47

Så burde det være let nok...

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-02-09 16:47

Rigtigt.

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 26-02-09 16:48

Tak for svaret peet49.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-02-09 16:49

Selv tak.