/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Billeder i Tunderbird
Fra : bjarnebr
Vist : 895 gange
200 point
Dato : 26-02-09 11:44

Jeg bruger mailprogrammet Tunderbird, men hver gang jeg åbner en modtaget mail viser den ikke billederne, det er meget irríterende,hvordan ændrer jeg det, så billeder automatisk vises.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 26-02-09 12:02

Gå ind i VIS, og meddelsesindhold, og tryk ved "original HTML", og se om ikke det virker.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-02-09 13:33

Det er en sikkerheds indstilling, og den kan du ikke ændre for alle på en gang, du kan ændre for de afsendere som du har tillid til, under teksten: For at beskytte dit privatliv, har Thunderbird blokeret eksterne billeder i denne meddelelse, der er en linje hvor der står: Klik her for altid at indlæse eksterne billeder fra denne afsender, klik på den linje og giv tilladelse, gentag det hver gang der kommer en e-mail fra en du har tillid til, så virker det i fremtiden med de afsender adresser

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 26-02-09 13:35

Du skal bare trykke på knappen "Indlæs billeder", så kommer de frem.

Det er af sikkerhedshensyn Thunderbird gør sådan.

Men jeg forstår dig godt - Jeg har også slået det fra i Windows Mail, så billeder ikke er blokeret.

Hvordan man gør i Thunderbird, skal jeg lige undersøge...

"Original HTML" er vist slået til pr. standard.
(Og har vist ikke noget med billeder at gøre, tror jeg nok)

Men du skal da prøve ...

MvH
JR

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 26-02-09 13:37

Det er vist ikke så ligetil at gøre :

Læs her :

http://kb.mozillazine.org/Privacy_basics_%28Thunderbird%29

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-02-09 13:45

Ja den indstilling giver tilladelse til at billeder indlæses, når afsender står i adresse bogen, den kan jeg ikke bruge, der er ingen i min adresse bog der virker metoden som jeg skrev oven for til gengæld

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 26-02-09 13:57

Sidste nye:
***
Gå op i menuen Funktioner > Indstillinger > Avanceret > Generelt > Konfigurations redigering.

Find følgende værdi og sæt den til Falsk/False ved at dobbeltklikke:
mailnews.message_display.disable_remote_image
****

Prøv ...
Og fortæl mig om det virker, tak.

Jeg vil (endnu ikke) slå det til/fra i min Thunderbird

JR

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 26-02-09 18:24

Hej Jr
jeg har ikke en linie hvor der står: mailnews.message_display.disable_remote_image
mvh
Bjarnebr

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 26-02-09 18:48

Nåh ?

Too Bad ....

Accepteret svar
Fra : JørnRudolph

Modtaget 200 point
Dato : 28-02-09 05:35

Nåh, hvad så ...
Har du drobbet Thunderbird ?

Jeg har lige nu selv prøvet at finde den "mailnews" (Fordi jeg blev nysgerrig)

... Jeg kan heller ikke finde den linie ...

(Har "opskriften" fra Mozillas Danske Forum)
Afdeling Thunderbird

http://forum.mozilladanmark.dk/index.php

Godkendelse af svar
Fra : bjarnebr

Dato : 28-02-09 09:47

Tak for svaret JørnRudolph.

Din opskrift virkede.

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 28-02-09 11:11

Velbekommen ...
Nåh, det er jeg da glad for ...
At den virkede !