/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Fiat vil ikke starte.
Fra : brinkland
Vist : 559 gange
300 point
Dato : 25-02-09 23:01

Dette spørgsmål er oprettet igen, da jeg godt kan se nu. At der var flere der kom med gode svar på mit spørgsmål.

Skulle starte fiat`en her forleden og glemte at træde koblingen ned, mens den stod i gear.
Så bilen rykkede sig en smule.
Herefter ville den ikke starte.

Selvom jeg nu ikke træder på koblingen og starter mens den står i gear, kommer der ikke engang et lille ryk i bilen.

Når jeg drejer tændningsnøglen, kommer der lys i instrumentbrætet og lys i lygterne.
Ellers sker der ikke noget.

Har tjekket diverse sikringer i motorrummet og de ser fine ud.

Så er der nogle der har gode råd om hvad, der nu er gået i stykker.

/

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-02-09 23:04

Jamen har du så fået at vide hvad der var galt med bilen

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 310 point
Dato : 25-02-09 23:14

Jamen hvad siger de på værkstedet??

Var det ikke starteren?? måske et kabel?? eller noget helt tredie??

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-02-09 23:27

Du har nok ikke checket alle sikringer .
Hvis der er en sikring til hovedstrømmen for starteren, så sidder den ikke sammen med de andre , men oppe ved batteriet. Den ligner et stykke ledning. Værdien kan være på over 100A.

du skal fortælle om bilen kan køre, hvis den bliver skubbet igang.

Hvis den har stået stille siden den tossede hændelse, kan de være at starteren sidder mekanisk fast. Ofte har det med forkert indgreb mellem starters tandhjul og startkrans at gøre. Det kan bringes i orden ved at sætte bilen i højt gear og så "vippe" frem og tilbage med den, til starteren går løs. Selvfølgelig uden at slå tænding til, eller aktivere starteren.

Det er tåbeligt at prøve at starte en bil i gear, også selv om man træder på koblingen.

For fremtiden starter du i fregear. dine forsøg med ryk, har mekanikken heller ikke godt af.

Kommentar
Fra : brinkland

Dato : 26-02-09 00:14

Mekanikeren sagde at det kabel der sidder på starteren var tæret over.
Så der bliver monteret en ombytnings starter.

Kommentar
Fra : brinkland

Dato : 26-02-09 00:17

Vender lige tilbage når bilen er klar til afhentning. Så ved jeg 100 % hvad det er gået i stykker og hvad er lavet.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-02-09 07:12

Citat
Mekanikeren sagde at det kabel der sidder på starteren var tæret over

Jamen så er det jo fejlen

Godkendelse af svar
Fra : brinkland

Dato : 26-02-09 22:57

Takker for dit svar i første runde Nordsted1.