/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Forslag? :)
Fra : piratfizken86
Vist : 933 gange
100 point
Dato : 25-02-09 17:55

Klokken er ved at være mange, butikkerne lukker snart og sulten er ved at melde sig.

Har i lige et par hurtige gode forslag til hvad menuen kunne stå på?

Det skal være nemt, hurtigt, billigt og smage som en drøm - For det er bare til mig alene :D

Den skulle egentlig have stået på rugbrød. Men det fristede ikke lige så meget alligevel :D

Kom med jeres forslag - Gerne jeres favorit-ret når det bare skal være let :)

Accepteret svar
Fra : justuniverse

Modtaget 110 point
Dato : 25-02-09 18:06

Snit noget grønt peber
Snit lidt løg
Lidt bacon

Skær bacon i stykker og svits det øvrige let og tag det af panden.

Tag to æg. Rør dem sammen og tilsæt evt. hvidløg, salt og peber og en halv teskefuld stærk sennep. (og rosmarin eller oregano)

Hæld æggemassen ud og form det til en rund flade. Lad det stege halvandet minut og hæld grøntsagerne på den ene halvdel af æggecirklen og giv det et halvt minut mere.

Hæld cirklen forsigtigt ud på en tallerken, og når halvdelen af cirklen rører tallerkenen så vip den anden halvdel henover med panden, så det ligner en lukke bog.

Lyn-omelet, som smager rigtig godt.

Velbekomme.

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 25-02-09 18:09

De har en god, stærk karry suppe i en karton (som en mælkekarton) i Netto (er det vist)...

Den er fin med flûtes til...

JR

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 25-02-09 18:12

Kedeligt vejr ....midtuge...
En god engelsk bøf med lidt salat

Kommentar
Fra : piratfizken86

Dato : 25-02-09 18:22

Uhh.. Omeletten lyder lækker og nem :)

Elsker karry-suppe men den er sgu ikke for god til mavesåret

Og Pia - Vejret har været fint her idag. Og jeg arbejder lidt på tværs af ugen så at der er midt-uge er bestemt ikke noget negativt - Jeg har nemlig fridag idag

Kom endelig med andre forslag hvis i har

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 25-02-09 18:24

Den dér opskrift fra justuniverse ser da god ud ...

Bortse fra det, så kan man få den omtalte suppe i REMA 1000, den står i køledisken ved mælken,
og kommer fra "Karolines Køkken".

Og den er rigig nam nam ...

JR

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 25-02-09 18:29
Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 25-02-09 18:41

Citat
Og Pia - Vejret har været fint her idag.

Heldige asen.
Citat
Og jeg arbejder lidt på tværs af ugen så at der er midt-uge er bestemt ikke noget negativt - Jeg har nemlig fridag idag

Ja det ku' jeg så ikke lieg vide.....god fridag

Kommentar
Fra : chrelle

Dato : 25-02-09 20:06

Pizza

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-02-09 00:22

En nem ret:
Blomkålsbuketter, løgringe, skivede tomater lægges i et ildfast fad lagdelt med haffet kalv og flæsk. Der er 3 lag grøntsager og 2 lag kød. Bacon kommes på toppen og der stikkes lidt margarine ned i siden og hældes kaffefløde ved. Ind i kold ovnen 200° i 1½ time. Der kan selveres pasta, kartofler, pomme frites eller ris til. Nemt og velsmagende.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-02-09 04:53

10 minutter, smager godt og fylder i maven.

Pasta har man vel altid klar i huset.

Køb en dåse tun i vand eller olie samt en dåse tomater, hakkede eller flåede.

Sæt pastaen i kog, svits tunen lidt i en gryde og hæld tomaterne over, smag til med salt og peber, evt. en dråbe citron, lad det småboble til pastaen er kogt færdig.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-02-09 05:33

God morgen, nu har du vel fået spist, men alligevel, ris med skinke og ærter kan man altid lave.

Hak et løg, steg dem i gryden til de er klare, hæld 1 dl ris i, svits dem med 1 min. tid, hæld 1½ dl vand og lidt salt i (gerne også lidt bouilliontern/ekstrakt) kog i 10 min. Hak noget skinke (hamburgerryg kan også bruges, jeg gemmer altid de skivede rester i fryseren) og hæld i, hæld i med 1 dl ærter, giv det 5-6 min til ved lav varme, rør en klat smør og noget reven ost (danbo, parmesan eller hvad du nu har i, og så er maden klar.

Retten er italiensk, hedder risi e bisi, så et glas rødvin til pynter, uanset om det er midt i ugen eller hvad. Børn er glade for den (uden vin) har lavet den til forældredag i børnehaven

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 26-02-09 09:19

Nåh, fik du så noget at spise i går ?

Eller var menuen "Mælk & Guldkorn" ?

JR

Kommentar
Fra : piratfizken86

Dato : 26-02-09 10:14

Godmorgen folkens

Det blev til Omeletten - Og det smagte fantastisk. Især ideen med sennep havde jeg aldrig hørt før

Men tråden er nu gemt i foretrukne, så de andre forslag ikke bare får lov at gå ubemærkede hen. Der kommer jo nok en dag igen hvor man ikke gider lave det helt store

Jeg takker mange gange for jeres inputs...

Godkendelse af svar
Fra : piratfizken86

Dato : 26-02-09 10:15

Tak for svaret justuniverse.