/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Nero hjælp
Fra : ponda
Vist : 565 gange
40 point
Dato : 25-02-09 17:43

Hej.

Er der nogle der kan hjælpe med at finde en måde at lave wmv om til vob.
Jeg har lavet en film i wmv, i Nero vil den ikke brænde den ned til dvd. men den vil gerne lave den til en cd, men kvaliteten er mega dårlig, så kender i et gratis program det kan konvertere filmen???

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-02-09 17:53

formatoz.com

Det kan næsten konverterer alt

mvh klaudi

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 30 point
Dato : 25-02-09 17:54
Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-02-09 18:02

Wmv er en videokomprimering der er beregnet til at lave streaming på nettet. Det er født til middelmådig kvalitet, som ikke er værd at lave dvd af.
For at lave dvd skal du bruge dv (digital video fra et kamera) eller mpg2 kodning, som er det der er i vob filerne.
Det kan måske godt være du kan finde noget, som kan omforme til mpg2. Men resultatet bliver ikke godt, når udgangspunktet er dårligt og der mistes noget ved enhver konvertering..

Kommentar
Fra : ponda

Dato : 25-02-09 18:11

Jeg lavede en film med movie maker, men den ville ikke brænde den ned, så det eneste jeg kunne var at gemme den på computeren og så bruge den film jeg gemte i et andet brænderprogram, hvis du forstår?
Hvordan kan jeg gemme en film fra movie maker uden at det bliver dårligt???
Jeg har også en anden tråd med lidt af det samme...

http://kandu.dk/Spg132826.aspx

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-02-09 18:54

Lav filmen med Nero istedet for Moovimaker.

Hvor lang er den og hvor meget fylder den på harddisken.

Til kvalitetsfilm slal du regne med en 3 til 4 GB pr time når det er komprimeret mpg2.

Kommentar
Fra : ponda

Dato : 25-02-09 21:29

Den fylder 1,4 gb

I Nero kan man ikke lave den lige så flot, movie maker har flere valg

Kommentar
Fra : ponda

Dato : 26-02-09 16:27

Nu fandt jeg en løsning så jeg kan få en god kvalitet, men når nero skal til at brænde skriver den at "et program forhindre nero i at køre og computeren skriver hvis den finder en løsning får jeg det af vide"

Hvad er det for et program der går ind og driller?
Jeg har sat den til at alle må brænde, hvad kan så drille og er der mon også derfor at den ikke vil brænde i dvd maker?

Brænderen virker for jeg kan godt brænde hvis jeg skal gemme nogle billeder i mapperne på computeren og trykker brænd, men så er det heller ikke i nero eller dvd maker den åbner det...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-02-09 19:44

Din film fylder 1,4 GB. så er spørgdmålet hvor længe den spiller. Hvis det er omkring 1 time eller mere er det noget skod.

Kommentar
Fra : ponda

Dato : 26-02-09 20:54

Den vare 1 t og 10 min.

Godkendelse af svar
Fra : ponda

Dato : 28-02-09 12:15

Jeg kunne ikke rigtig komme videre, men du får mine point, da det var et godt program du henviste til klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-02-09 13:48

Velbekommen