/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Tidspunkt for tilslutning
Fra : medd
Vist : 489 gange
400 point
Dato : 23-02-09 21:56

Hej Kandu.

Er der nogen der tilfældigvis ved om det er muligt, på den ene eller den anden måde, at tjekke hvornår man sidst har haft tilsluttet en enhed til computeren - i dette tilfælde en ekstern harddisk. Er det overhovedet muligt?

Håber virkelig at jeg kan få lidt hjælp.

Mvh.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-02-09 22:13

Det må være dette du tænker på.
http://sourceforge.net/projects/usbsnoop/

Jeg har ikke prøvet den.

Kommentar
Fra : medd

Dato : 23-02-09 22:24

Tak for svaret. Men sådan som jeg forstår det, kan den først lave en log efter man har installeret programmet. Dvs. den kun registrerer de efterfølgende gange jeg tilslutter en usb-enhed, right?... så kan jeg vel i princippet stadigvæk ikke gå tilbage og se hvornår jeg sidst har haft min eksterne tilsluttet.

... jeg tænker på om man ikke kan gå en eller anden "bagvej" og tjekke hvornår en fil på disken har været åben eller hvornår et program/film/musiknummer på disken har været kørt. Eller hvornår der er blevet overført en fil fra disken til computeren. Ét eller andet lille tegn, der kan give mig en dato.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-02-09 22:32

Ved åbning afsløres at den har været åben.
Men ved kopi er jeg ikke sikker på at det kan ses.

Jeg går ud fra at du har mistanke om tyverikopiering, fra din comp.

Måske kommer der en forbi som ved hvormeget man kan se.

Kommentar
Fra : medd

Dato : 23-02-09 22:43

Nej, har skam ikke mistanke om tyverikopiering.

Har bare været så dum at smide min eksterne med ALLE mine filer væk. Har efter sidste formatering af computeren ikke fået lagt filerne tilbage på computeren igen - og det er noget rigtig møg, hvis jeg mister det.
Har ledt efter den i en uges tid nu, uden held. Er lidt bange for at den måske kan være blevet stjålet i skolen, da vi har haft en del tyverier på det sidste. Problemet er at jeg slet ikke kan huske om jeg har brugt den til skolearbejde og dermed haft den med i skole - og i såfald hvornår.

For at gøre en lang historie kort, så forsøger jeg at finde ud af hvornår jeg sidst har haft den åben, for at kunne finde ud af i hvilket tidsrum jeg måske har kunnet miste den.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 400 point
Dato : 23-02-09 23:27

Har du forsøgt at hente filerne - hvis du ikke har lagt for meget ind, kan dine filer muligvis genskabes.

Prøv denne som er gratis:
http://www.recuva.com/

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-02-09 23:32

Jeg tror ikke du har mulighed for at finde ud af det. Mig bekendt findes der ingen programmer der specifikt kan oplyse dig om det.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 24-02-09 06:19

prøv i kontrolpanel.administration, og så log/logbog. der kan du side og bladre rundt. og måske finde noget.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-02-09 09:55

Jeg har lige prøvet at tilslutte en ekstern HD men kan ikke se det i administration > log filerne
Men jeg kan se at der er nogen som har åbnet computermanager (mig selv)

Godkendelse af svar
Fra : medd

Dato : 04-03-09 20:55

Tak for svaret Eyvind.