/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor blev børnene af?
Fra : 2601
Vist : 1292 gange
400 point
Dato : 23-02-09 15:48

Jeg søger efter følgende børn af Kleinsmedemester Hans Peder Wittroch af Odense og hustru Mathea Charlotte Kingo Pedersen.

1) Nathalie Jacobine Christine Wittrock født 5 april 1856 i Sorte Brødre Torv 22, Vor Frue sogn i Odense herred, Odense amt.
Døbt 26 juni 1856 i Vor Frue Kirke, Vor Frue sogn i Odense herred, Odense amt.
Konfirmeret 24 april 1870 i Vor Frue Kirke, Vor Frue sogn i Odense herred, Odense amt.
DEREFTER forsvinder hun.

2) Johanne Cecillie Wittrock født 8 februar 1864i Sorte Brødre Torv 22, Vor Frue sogn i Odense herred, Odense amt.
Døbt 15 juni 1864 i Vor Frue Kirke, Vor Frue sogn i Odense herred, Odense amt.
Konfirmeret 7 april 1878 i Vor Frue Kirke, Vor Frue sogn i Odense herred, Odense amt.
DEREFTER forsvinder hun.

3) Johanne Victoria Wittrock født 26 januar 1868 i Sorte Brødre Torv 22, Vor Frue sogn i Odense herred, Odense amt.
Døbt 21 marts 1868 i Vor Frue Kirke, Vor Frue sogn i Odense herred, Odense amt.
Konfirmeret 8 oct 1882 i Vor Frue Kirke, Vor Frue sogn i Odense herred, Odense amt.
DEREFTER forsvinder hun.

4) Anna Louise Wittroch som jeg har alt på. Hun dør ugift og som bogholder i2 december 1912 i Sankt Knuds sogn i Odense herred, Odense og bliver begravet den 9 december 1912 på Sankt Knuds Kirkegård, Sankt Knuds sogn i Odense herred, Odense . Hun boede sammen med sin moder der på det tidspunkt var enke.

5) Agnes Charlotte Wittrock født 15 august 1874 i Sorte Brødre Torv 22, Vor Frue sogn i Odense herred, Odense amt.
Døbt 17 marts 1875 i Vor Frue Kirke, Vor Frue sogn i Odense herred, Odense amt.
Konfirmeret 7 april 1889 i Vor Frue Kirke, Vor Frue sogn i Odense herred, Odense amt.
DEREFTER forsvinder hun.

Kleinsmedemester Hans Peder Wittroch dør 1 maj 1891 og begraves 8 maj 1891 på Vor Frue Kirkegård, Vor Frue sogn i Odense.
Jeg har set op til 1932 i Sank Knud Kirkebog samt Vor frue sogn uden at finde noget.

Nogle der kender noget til dem??

På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 23-02-09 16:11

Hej

Jeg formoder du har kigget i Folketællingerne 1906 og frem på adressen hvor de boede.

Hvad sker med moderen?
Er de rejst til hendes fødesogn?

Lis

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 23-02-09 16:20

Hej

Her er de i 1880:
Husstand: Odense, Odense, Odense Købstad, 1880, 3253, Odense Kjøbstad, Sortebrødre Torv 22, forhuset stue

Kildenavn, Alder, Kildefødested, Køn, Civilstand, Stilling i husstanden, Kildeerhverv, Trossamfund,

Hans Peter Wittroch, 63, Odense, M, Gift, huusfader, smedemester, lutheran,
Mathea Charlotte Kongo Pedersen, 45, Nørreaabye, K, Gift, huusmoder, hans kone, lutheran,
Nathalie Jacobine Christine Wittroch, 23, Odense, K, Ugift, huusfaderens døttre, lutheran,
Johanne Cecilie Wittroch, 15, Odense, K, Ugift, huusfaderens døttre, lutheran,
Johanne Wikthoria Wittroch, 12, Odense, K, Ugift, huusfaderens døttre, lutheran,
Anna Lovise Wittroch, 9, Odense, K, Ugift, huusfaderens døttre, lutheran,
Agnes Charlotte Wittroch, 5, Odense, K, Ugift, huusfaderens døttre, lutheran,

Lis

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-02-09 16:22

er det din ?
senta
Samtlige personer i husstanden

Odense, Vends, Middelfart Købstad, Middelfart, 370, , FT-1901, C9218
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Ane Kirstine Laurine Schmidt, Født Rasmussen 14.02.1836 Enke husmoder mode og broderiforretning Brenderup Sogn, Od.A.
Anna Christine Emilie Schmidt 02.02.1851 Ugift datter mode og broderiforretning Middelfart
Carl Solberg Nielsen 21.10.1875 Gift husfader manufakturhandler Skelskør
Agnes Charlotte Nielsen, Født Wittroch 15.08.1874 Gift husmoder Odense
Anton Boesen 21.04.1885 Ugift logerende manifactur lærling Vellev Sogn, Viborg Amt

--------------------------------------------------------------------------------

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 410 point
Dato : 23-02-09 16:24

er det ikke din ?
senta

Samtlige personer i husstanden

Odense, Odense, Odense Købstad, Læssøegade, , 7, FT-1901, C1149
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Mathea Charlotte Wittroch 22. marts 1834 Enke Husmoder Husmoder N. Aaby, Odense AmtViktoria Johanne Wittroch 26. januar 1868 Ugift Datter Bogholderske Odense
Anna Louise Wittroch 3. juli 1870 Ugift Datter Bogholderske Odense

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-02-09 16:26

senta
Samtlige personer i husstanden

Odense, Odense, Odense Købstad, Odense Kjøbstad, Sortebrødre Torv 22, forhuset stue, 3253, FT-1880, B0082
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Hans Peter Wittroch 63 Gift huusfader, smedemester Odense
Mathea Charlotte Kongo Pedersen 45 Gift huusmoder, hans kone Nørreaabye
Nathalie Jacobine Christine Wittroch 23 Ugift huusfaderens døttre Odense
Johanne Cecilie Wittroch 15 Ugift huusfaderens døttre Odense
Johanne Wikthoria Wittroch 12 Ugift huusfaderens døttre Odense
Anna Lovise Wittroch 9 Ugift huusfaderens døttre Odense
Agnes Charlotte Wittroch 5 Ugift huusfaderens døttre Odense

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 23-02-09 16:28

Til LisBJensen.

Tak for din FT, den havde jeg glemt at medtage.

Mathea Charlotte Kongo Pedersen, brødre samt far og mor flyttede til Odense hvor fadere og moderen døde.
To brødre blev Kjøbmænd i Odense, men der er de ikke. Jeg har noget vrøvl med min PC. En gang imellem kan jeg ikke få FT fra DDC frem.

Der skulle være en hvor Moderen vises boende hos datteren Anna Louise Wittroch.

med venlig hilsen

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 23-02-09 16:32

Til senta.

Bingo de to er mine.

Jeg har set kirkebøger efter for at se om de blev gift uden at finde dem.

Jeg vil se efter endnu en gang.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 23-02-09 16:45

Til senta.

Denne FT er den jeg omtaler. Jeg kan ikke få den frem på min PCér.
Jeg har lige prøvet igen

Odense, Odense, Odense Købstad, Læssøegade, , 7, FT-1901, C1149

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-02-09 18:07

dda virker heller ikke ved mig i øjeblikket
søg på navnet Wittroch alle år så kommer alle Wittroch frem
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-02-09 18:14

AO folketælling 1906
odense købstad
Læssøegade, , 7 opslag 3 finder du enken + 2 døtre
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-02-09 18:46

25 med navnet Wittroch fra 1769 til 1901
senta

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 23-02-09 19:24

Tak for svaret senta.

Jeg siger dig tak for hjælpen. De to ælste må jeg se om jeg kan finde af andre veje.

Med venlig hilsen