/ Forside/ Interesser / Helbred / Naturpleje / Spørgsmål
10  pve 300
har prøvet alt mod uren hud !!
Fra : luck
Vist : 3458 gange
40 point
Dato : 23-02-09 15:45

jeg er en pige på 16 år. jeg har utrolig uren hud og det gør virkelig min selvtillid meget dårlig !

det er skrækkeligt når man hver morgen kigger sig i spejlet og ser at man bare ligner lort.!

Jeg har prøvet næsten alle former for creme mod bumser og hudorme men sys ikke at det virker. jo noget virker højst i 2 dage men så kommer de igen.
Jeg har lyttet til rådende herinde fra. bla. det med tandpasta på bumserne og ansigtet hen over en gang kogende vand. men desværre uden held

nogen der har det på samme måde ?

og måske nogen der har nogle flere råd måske !?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-09 15:50

Hvis det er meget slemt bør du gå til din læge....

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 23-02-09 16:21

jeg har altså ikke de store problemer, men når jeg har været i dampbad bliver min hud betydeligt pænere

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-02-09 16:48

skønhed kommer indefra - har du overvejet at lægge din kost om

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 23-02-09 17:03

Lægene kan skrive ud preparater som fungerer meger godt mod uren hud.Bed din læge om og få en henvisning til en hud læge.Så finder denne antagelig en antibiotika i kombi med A- vitamin.
alimak

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 23-02-09 17:45

Så vidt jeg ved er det normalt at få bumser i din alder fordi din krop laver homoner som påvirker talgkirtlerne i din hud så de laver mere fedt samtidig med at udgangen fra talgkirtlerne bliver mindre så fedtet har sværre ved at komme ud.

Der er nogen baktier som lever af det fedt som talgkirtlerne laver og de baktierierne laver nogen affaldsstoffer så huden kan bliver rød og der kan gå betændelse i.

Jeg så i tv at det kunne give bumser at drikke mælk så prøv at holde op med at drikke mælk og se om det hjælper lidt.

Og når du får bumser så lad være med at presse dem ud. ved godt det er svært men det kan give ar i din hud så den ikke er så flot og glat.

Prøv at vaske dit ansigt 2 gange hver dag med en god sæbe men lad være med at skrubbe din hud.
Lad være med at bruge cremer da de kan tilstoppe din hud så du får bumser, så skal det være noget som ikke tilstoppper din hud.

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 23-02-09 20:06

der er nogen der siger at sæd er rigtig godt,,det skal bare gnides rigtig godt ind i huden,så skulle det hjælpe efter 3-4 behandlinger,,,,

har ikke selv prøvet det,med det er da et forsøg værd,lad os høre hvordan det går,

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 23-02-09 20:45

Barke din frækkert jeg tror fandme du har ret.
Altså helt seriøst jeg tror Barkebillen har ret i at sæd fjerner bumser. Du kan jo højst gøre et par fyre glade så prøv og spørg henne i skolen og der er en som vil hjælpe dig.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-09 23:17

I er sgu da ikke for kløgtige at høre på

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 23-02-09 23:50

Ved ikke lige om det hjælper på bumser....men det er rigtig godt for huden...bedre end rynkecreme
Det skulle jo også helst drage nytte efter overgangsalderen ikke?

Accepteret svar
Fra : gwh

Modtaget 40 point
Dato : 24-02-09 03:15

Altså helt ærligt ,hvad er det for råd Hej luck du skal gå i matas og købe AUSTRALIAN BODYCARE
ANTISEPTISK LOTION der er flere produkter men vælg denne. der er tea tree olie i , men den fedter ikke . Der står : Antiseptisk lotion indeholder 5 % af den naturlige Tea Tree oil som har været kendt i århundrede for dens bakteriedræbene virkning forenet med unikt hudplejende egenskaber og fremmer dannelsen af sund og ny hud. Anvendes bla. andet til : Daglig hudpleje, tør og irriteret hud, Bumser og uren hud, Ingroet hår, Efter solbadning, udsatte hænder og optimal hygiejne. Jeg bruger den selv og har brugt den i mange år, under min fugtigheds creme og under armene før min deo, jeg kan slet ikke undværre den, håber at du bliver lige så glad for den som jeg.
Du kan også få en sæbe i samme mærke og brug så kun det og lad være med at ekspermenterer, med noget andet så er jeg sikker på at du kan se en bedring efter noget tid.
Mvh. gwh.

Godkendelse af svar
Fra : luck

Dato : 01-03-09 17:44

Tak for svaret :)