/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
MP3 Afspiller problem, hjælppp
Fra : pk2dk99
Vist : 550 gange
200 point
Dato : 23-02-09 13:53

Hej med jer
Jeg har et problem med min mp3 afspiller i min citroen c5 2001.

1: Jeg har prøve at installeret 2 forskellig JVC mp3 afspiller i bilen men hver gang når jeg fjerner nøglen fra bil så radio stopper ikke selv med tænding. jeg må nød til stop fra off knapen på radio og hver gang nå jeg åbner bil med central lås fjernbetjning så starter radio selv. Hvad er det for noget? Jeg kunne ikke forstå. Jeg har prøvet med 2 bil radio men samme problem.

2: Hver gang nå jeg starter bilen så mp3 cd eller musik fra usb stik starter fra først sang hver gang. Hvad kan være prob? Har i også haft den problem?

Hvad er løsning?
på forhånd tak
mvh
Pk2dk99

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-02-09 14:34

Vores starter også så snart vi åbner døren med mindre vi fysisk har slukket på panelet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-09 14:34

Punkt 1

Radioen er monteret forkert..

Punkt 2

Ja - du har jo haft strømmen taget (radioen slukket)..... Dermed ryger hukommelsen

Jeg har nu aldrig mødt en autoradio der holder hukommelsen på en USBpind....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-09 14:36

Citat
Vores starter også så snart vi åbner døren

WOW....

Extra tyverisikring til den "stille" nat - husk at skrue HELT OP inden bilen parkeres

Den er så også monteret forkert

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 23-02-09 14:38

Du har monteret radioen på den faste plus, det skal du ikke. Den faste plus, den der hele tiden er spænding på ligemeget om du har tænding til eller ej skal kun bruges til hukommelsen i radioen. Den anden plus skal køre via tændingsnøglen.
Læs brugsvejledningen igen og mål på dine ledninger, med og uden tænding.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-02-09 15:26

Refi
Den var nu monteret da vi købte bilen. Men jeg nyder da at den spiller når jeg sætter mig ind.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-09 15:33

Citat
Den var nu monteret da vi købte bilen.

Muligt....

Men det gør det IKKE mere rigtigt

Selvom det skulle være en "profi" er der alligevel indsneget sig en fejl (det var måske mandag morgen)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-09 15:35

De fleste "hjemmehåndværkere" der monterer den slags, har det desværre med blot at "stjæle" strømmen på det lettets tilgængelige sted med en "strømtyv"

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 23-02-09 17:10

jeg har tjekket begge stik fra bilen. begge to sidder på rigtigt plads i radio. Det vil sige radio er monteret korret. det menner jeg
Til stig: Hvor kan man tjekke at den sidder på faste plus?????? Jeg er ikke så gode til det her.
venligst hjælp... tak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-09 17:18

Tjek om den faste + ALTID har strøm - også uden nøgle....

Tjek om radioens + KUN har strøm når tændingen er slået til (eller som minimum nøglen er i og drejet et hak - nogle biler har speciel radiotænding når nøglen drejes i bestemt stilling) ...

Er EEN af delene IKKE tilfældet har du fejlen...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-09 17:19

PS...

Men det hjælper IKKE på dit USB stik - det vil ALTID starte forfra....

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 23-02-09 17:38

Hej refi. Tak for hjælpen men hvor skal jeg tjekke FASTE +`?????? Hvad er det? Min radio har strøm heletid . Det ligegyligt hvis man har nøglen i tænding eller eje.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 200 point
Dato : 23-02-09 18:02

Citat
Det ligegyligt hvis man har nøglen i tænding eller eje.

Din radio har 2 + ledninger

En der skal have strøm konstant
En der KUN skal have strøm når tænding er slået til....

Du må måle dig frem - enten via de ledninger der tidligere var monteret (på originalradio) eller ved "simpel" måling....

Den ene + går direkte til batteriet (af hensyn til radioens hukommelse)
Den anden har KUN strøm når der er tænding på. (eller radiotænding i nøglen - altså fra tændingslåsen)

Du kan bag på radioen se hvad der er hvad (eller i brugsanvisningen til radion)

Godkendelse af svar
Fra : pk2dk99

Dato : 07-03-09 10:40

Tak for svaret refi.