/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
rip af hjemme video ??
Fra : return
Vist : 617 gange
25 point
Dato : 23-02-09 11:11

hej sidder lige og prøver at rippe engelte billeder ud af min egen lille hjemme video mit spørgsmål er hvordan man laver laver disse(bmp) billeder om til jpeg format og hvordan man får dem ud af selve programmet når man er færdig for man kan ikke bare hive det ud på skrivebordet

bruger cyperlink powerdirector

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-02-09 11:35

Enhver billed program kan ændre fil formatet fra bmp til jpeg, selv Paint som er indbygget i Windows kan udføre tricket, åben billedet og Gem som, der skal du så vælge jpeg, men kan dit program ikke stilles til at gemme i jpeg format i første omgang ? det andet er en lidt besværlig metode

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-02-09 11:44

Kan din video afspilles af Windows movie Maker ? Hvis ja så brug den i stedet, den gemmer i jpeg format som standard

Kommentar
Fra : return

Dato : 23-02-09 11:52

o.v.n<<

det er en video som er optaget med et ganske alm digital kamera og selve videoen er i formatet avi men når man ligger den ind i cyberlink powerdirector er det stadig et avi format men hvis man vil skille den af altså tage et par snapshots feks to stk billeder af selve videoen ja så bliver de to til bmp format og jeg kan ikke gemme som i dettte her program hvordan gør man så det et bud på en løsning du måske har

Kommentar
Fra : return

Dato : 23-02-09 11:53

o.v.n << tjekker lige om den kan det i Windows movie Maker

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-02-09 11:56

Det kan den, jeg har før afspiller avi i MovieMaker og taget jpeg billeder af filmen mens den kører

Kommentar
Fra : return

Dato : 23-02-09 12:11

--------------------------------------------------------------------------------
o.v.n << man kan sagten afspille videon i den men hvordan skiller man videoen af der og får lavet et par alm billeder ud af den i jpeg format ser ikke ud til at være så lige til

Kommentar
Fra : return

Dato : 23-02-09 12:20

o.v.n

Det kan den, jeg har før afspiller avi i MovieMaker og taget jpeg billeder af filmen mens den kører

men hvordan gør man så det for jeg kan ikke rigtig finde hvor man gør det ??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-02-09 12:27

Under vinduet hvor filmen vises, der er en række knapper, en af dem (den til højre hos mig) ligner et kamera, klik på den så standser filmen og der popper et vindue op, om hvor du vil gemme billedet, når du har gemt så klikker du på Afspil igen og tager næste billede og så videre

Kommentar
Fra : return

Dato : 23-02-09 12:36

O.V.N det jeg her der er kun play knappen og forrige og næste billede knapperne samt helt til højre er der en knap der kan opdeler klippet i to klip i det aktuelle billede

min version er en 6.0 men det skulle vel ikke betyde noget ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-02-09 12:51

Min er den der var indbygget i Windows XP Pro, der står version 5.1 men længere nede står der Windows MovieMaker version 2.1.4260, du kan se her hvilke knapper jeg snakker om: http://peecee.dk/upload/view/156528 test filmen er med en lille katte killing som leger ved grillen sidste sommer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-09 13:20

Du har jo allere fundet ud af at du kan gemme dem som BMP....

Så åbner du bare PAINT (eller et hvilket som helst andet billedprogram) og åbner filen i det program - derefter er det blot at "gemme som" - i dette tilfælde JPG og et navn....

MovieMaker er til film eller slideshows.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-09 13:23

Citat
ja så bliver de to til bmp format og jeg kan ikke gemme som i dettte her program

Hvor ved du så fra de bliver til BMP ?????

Kommentar
Fra : return

Dato : 23-02-09 19:35

Refi

hvis man skal bruge paint så fortæl lige hvordan jeg får mit snapshot med der over i fra
cyberlink powerdirector for det kan jeg ikke finde ud af det er jo stadig et bmp format og jeg kan ikke åbne et nyt projekt i paint og så hente det fra mit skrive bord hvordankan det være

ps det kan man jo se under faen egenskaber der står der det er en bmp fil

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-09 20:05

Du skal IKKE åbne et ny projekt i PAINT...

Du starter paint - går i filer - og åbner den BMP-fil.... - filen må jo eksistere et eller andet sted på din harddisk siden du ved det er en BMP.....

Derefter gemmer du den igen via "gem som" - og der vælger du jpg og navn....

Kommentar
Fra : return

Dato : 24-02-09 09:17

refi

som sagt står der når man vælger egen skaber pmb fil men nu kan jeg se at den nok hedder bak fil og der står også pdf nu forstå jeg altså ingen ting

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 25 point
Dato : 24-02-09 09:49

Nej det gør jeg heller ikke....

Programmet egner sig tilsyneladende ikke til at tage stillbilleder....

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 24-02-09 09:53

Tak for svaret refi.