/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Niels Jensen, Maren Pedersen
Fra : gedestalden
Vist : 1040 gange
200 point
Dato : 23-02-09 07:31

Jeg søger oplysninger om Niels Jensen og Maren Pedersen, der den 15 september 1876 får en datter, Katrine Jensen i Korning, Hatting, Vejle.
Datteren bliver konfirmeret 5. oktober 1890, og da står forældrene stadig som levende.

Jeg kan ikke finde noget om parret. Der ser ikke ud til, de får flere børn, og jeg kan ikke finde dem i folketællinger, hverken i 1880 eller 1890 i Korning.

Er der nogen, der har ideer eller oplysninger ?

Flemming

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-02-09 10:25

Ja, jeg forstår godt du har problemer.

Det ser ud til Korning er et U (land) sogn på nettet hvad angår slægts oplysninger...
Umidelbart finder jeg ingen af dem du søger.

Men lidt utraditionel hjælp kan du måske få her:
http://home20.inet.tele.dk/johsstidsen/

Johannes har flere Jensen født i Korning både i sin fars og mors slægt.
Og ellers vil han sikkert gerne hjælpe...

Han gør tilsyneladende meget i lokal historie der blandt I stærke Jyder.

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 200 point
Dato : 23-02-09 10:43

er det evt. din
senta
Dansk Demografisk Database

Samtlige personer i husstanden

Vejle, Hatting, Hatting, Eriksnauer By, Hus, 20, FT-1880, C9912
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Niels Jensen 32 Gift Husfaader Skovfoged Korning Sogn Vejle Amt
Maren Pedersen 39 Gift Husmoder Kalhauge Hornborg Sogn Skanderborg Amt
Kathrine Jensen 3 Ugift barn
Jens Peter Jensen 1 Ugift barn Hatting

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-02-09 11:01

Du snyder senta, du skal søge i sognet Korning...

Det er jo nok dem? Så er Katrine med h og ikke med C.

Lillebror Jens Peter må da kunne spores...

Kommentar
Fra : jyttemor

Dato : 23-02-09 11:58

Hej med jer.
Vejle Amt, Hatting Sogn, Hatting kirke, fødte 1867 - 1883, opslag 35
født 3. marts 1878. Jens Peder Jensen. Søn af Niels Jensen og Maren Petersen.
Mit bud til denne fødsel.
Hilsen Jytte der sidder på Falster

Kommentar
Fra : jyttemor

Dato : 23-02-09 12:06

Fandt en søn mere opslag 42, samme bog, Niels Jensen født, læser det som 10 marts 1882, hjemmedøbt 12 marts 1882.
Hilsen Jytte

Kommentar
Fra : jyttemor

Dato : 23-02-09 12:17

Så fandt jeg en Henriette Katrine Jensen, født 4. oktober 1880, døbt 17. oktober 1880. Opslag 77 samme bog
Hilsen Jytte

Kommentar
Fra : jyttemor

Dato : 23-02-09 13:09

Hej en lille ting mere, mon dette er den rigtige familie...
Kristine Jensen, født ?, der står, død af kramper kun 2 mdr, gammel den 27. januar 1876 datter af Niels Jensen af Eriksnaor Skov, tror at det er fra samme familie.
Vejle Amt, Hatting Sogn, Hatting Kirke, døde 1874-1892 opslag 16.
Ja og hvad med ham, Jens Frederik Jensen,
død 9. januar 1892 samme bog opslag 12. død 2 år og 11 mdr gammel.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-02-09 13:47

Jeg tænkte på det samme, da du fandt en lillesøster, der også blev døbt Katrine:
Mon den første Katrine er død?

Ofte får børn samme navne som tidligt døde søskende...
Men det strider jo med at hun er konfirmeret i 1890.

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 23-02-09 14:06

Hej

Der findes en Ellen Kathrine Jensen f. 10/7-1881 - I folketællingen fra Østre Snøde.
Kan det være en søster

Jeg ved godt det er et vildskud - men måske værd at kigge efter.

Lis

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-02-09 14:15

Måske Lis?
Du mener vel: Øster Snede sogn, Nørvang herred, Vejle amt

Selv kender jeg bedre Vester Snede, og Snøde har vi ikke, i hvert fald ikke i Jylland

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-02-09 15:05

Det var ikke for ar være bedrevidende Lis, jeg er godt klar over det er en tyrk fejl,
men andre kunne jo prøve at søge...

Jeg ser nu at den lokale slægtsforsker Johannes Enggaard Stidsen også er aktiv her i Øster Snede,
så gedestalden, det vil sikkert fortsat være en god idé at kontakte ham...

Kommentar
Fra : gedestalden

Dato : 24-02-09 07:24

1000 tak for hjælpen alle - jeg ville gerne alle give jer point. men Senta fik hul på bylden, så hun får. Nej den første Katrine Jensen dør ikke - det er anen, jeg arbejder med.
1000 tak

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-02-09 19:03

>men Senta fik hul på bylden, så hun får:
Du ved da godt at du så skal acceptere et af hendes svar...

Og når du ikke vil kontakte >den lokale slægtsforsker Johannes:
Måske er det du selv den pågældende Johannes??

Godkendelse af svar
Fra : gedestalden

Dato : 26-02-09 20:10

Tak for svaret senta.