/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
Egne smileys
Fra : o.v.n.
Vist : 1059 gange
100 point
Dato : 22-02-09 23:38

Hej, nu har jeg opdaget at lille søster på arbejdet indsætter smileys i dokumenter, bare ved at taste en kombination, for eksempel sætter en sur smiley ind i dokumentet (nå det gør den altså også her ) men koden er, nu skriver jeg med mellemrum : - ( og en glad skrives med : - ) hun bruger Micro$oft Office på jobbet, og ja nogen ekstra funktioner bør der vel være i et betalings program, jeg bruger som bekendt OpenOffice og den er ikke indstillet til at sætte hoveder ind når jeg skriver, hverken det ene eller den anden kombination, jeg er en lille bitte smule misundelig, hvordan skriver jeg min egen kode og for programmet til at reagere ved at sætte en smiley ind ved at skrive den kode ?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-02-09 00:09

Her er nogle af koderne du kan skrive, men om de virker i Open Office ved jeg ikke, men mon ikke, de virker på mange andre sider.

C8v) Poul Nyrup med cykelhjelm
Jeg er glad
(-: Jeg er glad (venstrehåndet)
Jeg er meget glad
jeg griner
:'-D jeg grin-græder
Jeg blinker, sarkastisk, ironisk
XD Jeg griner overstadigt
Jeg klovner
:0) Jeg griner og har en stor næse
:-/ Jeg er skeptisk
Jeg råber
[ Jeg har walkman på
Jeg koncentrerer mig
@ Jeg har turban på
B Solbriller i panden
:-@ Jeg skriger
:X Stort kys
:*) Jeg er fuld
:#) Jeg er meget fuld
:’-( Jeg græder
:-* Kys
- Jeg har strithår
:@) Jeg er en gris
:o> Jeg smiler meget frækt
( Jeg er skaldet
] Jeg er en djævel
Jeg er en engel
:-Q Jeg er ryger
Jeg ryger
d Jeg går med kasket
> Jeg har gedeskæg
C= Jeg er kok
:-~) Jeg er forkølet
)) Jeg er meget glad og har dobbelt hager
Jeg er ked af det, deprimeret eller sur
:-0 Jeg gaber, er i chok eller overrasket
>… Jeg er et grinende og savlende lallevrag
:’-) Jeg er så glad, at jeg græder
Jeg bruger briller/solbriller
c?§ Jer går med bowlerhat og butterfly
>:/ Jeg er forvirret/jeg er helt tabt
:+) Jeg har blodtud
*</ Nissesmiley
Do rædselsslagen smiley

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-02-09 00:11

Citat
C8v) Poul Nyrup med cykelhjelm
:-) Jeg er glad
(-: Jeg er glad (venstrehåndet)
:-)) Jeg er meget glad
:-D jeg griner
:'-D jeg grin-græder
;-) Jeg blinker, sarkastisk, ironisk
XD Jeg griner overstadigt
:o) Jeg klovner
:0) Jeg griner og har en stor næse
:-/ Jeg er skeptisk
:-() Jeg råber
[:-) Jeg har walkman på
:-P Jeg koncentrerer mig
@:-) Jeg har turban på
B:-) Solbriller i panden
:-@ Jeg skriger
:X Stort kys
:*) Jeg er fuld
:#) Jeg er meget fuld
:’-( Jeg græder
:-* Kys
-:-) Jeg har strithår
:@) Jeg er en gris
:o> Jeg smiler meget frækt
(:-) Jeg er skaldet
]:-) Jeg er en djævel
O:-) Jeg er en engel
:-Q Jeg er ryger
:-! Jeg ryger
d:-) Jeg går med kasket
:-)> Jeg har gedeskæg
C=:-) Jeg er kok
:-~) Jeg er forkølet
:-)))) Jeg er meget glad og har dobbelt hager
:-( Jeg er ked af det, deprimeret eller sur
:-0 Jeg gaber, er i chok eller overrasket
>:-)… Jeg er et grinende og savlende lallevrag
:’-) Jeg er så glad, at jeg græder
8-) Jeg bruger briller/solbriller
c?:-)§ Jer går med bowlerhat og butterfly
>:/ Jeg er forvirret/jeg er helt tabt
:+) Jeg har blodtud
*</:-) Nissesmiley
Do:~ rædselsslagen smiley

Jeg prøver lige at lave et citat med koderne og så se om de kan lade være med at sætte en smiley.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-02-09 00:44

Tak for den lange række koder desværre viker de ikke hverken i AbuWord eller OpenOffice mon der er et eller andet sted hvor programmet skal have at vide, at en kode skal omsættes til et billede

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 23-02-09 09:21

Hej OVN
mon ikke det er en Extension som denne du søger
http://extensions.services.openoffice.org/project/autotext_emoticons

(ps. jeg har ikke prøvet den)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-02-09 10:36

Sæt koderne ind og se om ikke lillesøster kan se den fine smiley ved modtagelsen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-02-09 12:18

Line99 jeg tror du er inde på det rigtige, men kan ikke lige gennemskue hvordan, jeg troede det bare kom automatisk med den udvidelse, jeg forsker lidt videre.
Eyvind jeg er sikker på at søsteren kan se en smiley når jeg har skrevet en koden, men det hjælper jo ikke på et dokument som skal udskrives hos mig eller hvis hun eller en anden sender et dokument til mig med koden til en smiley og jeg kan kun se mærkelige tegn
Nå jeg overlever sikkert nok, det er bare lidt irriterende ikke at kunne, men jeg er ikke god til sådan noget teknik

Accepteret svar
Fra : Line99

Modtaget 100 point
Dato : 23-02-09 13:41

Jeg har ikke rigtigt tid til at sidde med det, men prøv også at kigge i...

Rediger ? Autotekst , her ser det ud til at man indstiller bogstavs-kombinationerne til at fremvise en bestemt ikon

,,,,, og måske også her, men jeg er ikke helt sikker...
Funktioner ? Autokorrektur

Håber at du får noget til at virke tilfredsstillende
(regner med at kigger ind til dig igen sidst på dagen)

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 23-02-09 13:45

Hov

'' Rediger ? Autotekst '' hvor kom det spørgsmålstegn fra ??? jeg havde ellers en fin lille pil i Open Office !! Der skulle jo have stået noget i stil med: Rediger -> Autotekst

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-02-09 14:30

Når jeg bruger koderne kan jeg ikke se dem men det kan modtageren.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-02-09 14:30

Tak jeg tager på arbejde nu, ser hvad jeg kan finde ud af engang over midnat

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-02-09 14:32

Granner01 så har du samme problem som jeg, mon vi kan hitte ud af at løse det mysterium

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-02-09 23:07

Jeg har tidligere haft smilys som jeg kunne se når jeg satte den ind i en tekst eller et brev. Men det krævede et lille program og jeg kan ikke huske hvad det hed. Og det var sjovt i 1 uge, så gad jeg ikke det mere og slettede programmet.

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-02-09 03:20

Tak for svaret Line99. Du er en knag til det der der er jeg flere lysår bagud.
Jeg skulle først have den extension installeret, så kunne jeg indstille i Autotekst

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 24-02-09 14:46

wiiiiiiiii hele 5 stjerner - taaaaak

Jeg synes nu ikke den fungerer helt perfekt, men har opdaget at ved at trykke F3, så tryller den om til det lille smiiiiile billede - jeg kan altså ikke få den til at fungere helt automatisk , men vil tilstå at jeg nu altså også bruger min WinOffice pakke

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-02-09 01:15

Du har ret, der skal trykkes på F3 for at få ansigtet på, i stedet for koden, det er godt nok for mig lige nu, jeg har også læst på OOo forum, der ser ikke ud til at være helt automatiske løsniger, og det er begrænse hvor meget jeg i det hele taget bruger tekst programmmet, ihverttilfald ikke nok til at jeg vil købe et program for at skrive, og så er der jo også den detalje, at jeg er på vej væk fra Windows