/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
forlidt opgivet man har tjent?
Fra : return
Vist : 2428 gange
45 point
Dato : 22-02-09 16:57

hej hvis man nu har opgivet at man tjener xantal kroner og det viser at ens arbejdsgiver har indberettet det man faktisk har tjent mere det år , og og det viser sig at man har opgivet små 20.000 kr for lidt på senangivelsen for det år og ens skat var sat til små 60000 og man iflg arbejds giver har betalt 74000 i skat det år hvad betyder det så for en i praksis nogle bud ????

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 22-02-09 17:13

Mon ikke du får det bedste svar ved at ringe til skat og spørge dem.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 22-02-09 17:14

Det, du har tjent mere, har du jo betalt din træk% i skat, men uden kende til yderligere, får du måske en mindre restskat.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 22-02-09 17:20

Hvis du opgiver et mindre beløb, end din arbejdsgiver har indberettet - skal du komme med en utrolig god forklaring til skattevæsnet. Det kunne opfattes som skattefusk, med tilhørende bøde og efterbetaling.

Men dit spørgsmål er noget uklart!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-02-09 17:44

Citat
hej hvis man nu har opgivet at man tjener xantal kroner og det viser at ens arbejdsgiver har indberettet det man faktisk har tjent mere det år

Hvis det er på en forskudsopgørelse du har opgivet en vis indtægt og det så viser sig du har tjent mere, så er problemet ikke så stort, da du jo løbende har indbetalt skat af din løn.

Om det så i forskudsopgørelsen er beregnet at du skal betale 60000 og du så i følge årsopgørelsen fra arbejdsgiveren har betalt mere i skat er sådan set ligegyldigt.

Kommentar
Fra : return

Dato : 22-02-09 17:46

skrev nu bare fordi vedkommende haved fået arbejde for et på år siden og vedkommende var på skattekontoret og sagde hun havde fået et job og ville tjene lidt mere end det hun fik før de fortalte at hvis hendes indkomst ikke oversteg med med 50000 kr iflg det hun først havde oplyst hun ville komme til at tjene så betød det ikke noget men nu har vedkommende fået brev fra skat hvori der står at vedkommende har en difference på 20000 altså hun har tjent 20000 mere end hun havde opgivet det år men hun har jo betalt 48procent i skat som hun fik sin arbejdsgiver til at trække da hun så troede hun ville få penge tilbage i skat så hun har jo ikke villet snyde nogen

Kommentar
Fra : kmb1969

Dato : 22-02-09 18:22

Gå ind på www.skat.dk, der kan man beregne skatten. På den måde kan du få en fornemmelse af hvilken betydning det vil have.

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 45 point
Dato : 22-02-09 22:32

Skatten bliver trukket alligevel, man kan endda "risikere" at få skattepenge igen, dog ikke hvis man ryger op over grænsen form topskat.

Det er nok mest brugt at ændre forskudsangivelsen hvis der kommer større ændringer i personfradraget som større renteudgifter eller ændret transportfradrag hvis man skifter job.

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 23-02-09 08:42

Tak for svaret LuffeA.