/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
pinnacle
Fra : Nul7
Vist : 562 gange
300 point
Dato : 22-02-09 15:08

Hej jer derude, - jeg prøver igen.

Er der nogen iblandt jer der har et pinnacle vidio og fotoprogram, - gerne sstudie plus version 11.?

Står jeres billede klart og tydeligt ved fuld skærm?
Jeg har på fornemmelsen, at min skærm er pløret og giver derfor et sløret billede.
Hvordan kan jeg vænne den af med dette?
Jeg køre vista, 4 gb. acer fladskærm med en responstid på hele 20 ms. ( kan det være den der er for langsom?) grafikkort ATI Radion 1600 serien.

Lad mig høre fra jer inden jeg kassere det hele.

Hej igen

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-02-09 15:14

Nu bliver det ikke bedre end din kilde til billederne.

Hvis det komme fra t videokamera med en skodlinse bliver det nok ikke bedre.
Alle linser med mere end 10 gange zoom er skod.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 22-02-09 16:17

Jeg bruger det mest til at lave spændende dias af mine udmærkede fotos.

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 22-02-09 16:27

transor
Citat
Alle linser med mere end 10 gange zoom er skod
Kan du give en forklaring på din mening? Jeg mener ikke det er linsens skyld, det er når du forstørre billed digitalt det går galt.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-02-09 18:04

Det kunne jeg jo spinne en lang ende over, men gider ikke.
Den korte forklaring er at al linsekonstruktion er et kompomis mellem forskellige typer linsefejl.

vil man have zoom går det ud over noget andet. Meget zomm fås aldrig til kvalitetskameraer. I hvert fald så længe vi taler om videokameraer til amatørbrug, hvor linsen heller ikke må blive for stor.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 23-02-09 15:49

Er der slet ingen der bruger Pinnacle? - det skulle ellers være det mest anerkendte.

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 300 point
Dato : 24-02-09 11:06

Hej Nul7. Jeg startede med ver. 10.5, fik ver. 11 og kører nu med ver. 12. Nå din "skærm er pløret og giver derfor et sløret billede" er det helt normalt. Når du bruger/arbejder i Pinnacle, så får du de sløret billede på monitoren. Når du har lavet dit projekt på en DVD og afspiller den på din PC, så er billedet ikke sløret mere.
Når billedet er sløret ved fuld skærm under processenen, så er det fordi, at programmet virkelig bruger resourcer til/på projektet, men det færdige resultat fejler ikke noget, så betragt det som en "skønhedsfejl" ved Pinnacle, som har mange andre "sjove" fejl!

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 25-02-09 11:41

Hej Alka.
Lige for at lade dig vide inden du får pointerne, at
når jeg afspiller det færdige resultat er kvaliteten god ved afspildning på Tv et,
men ikke på min PC er.
OK. jeg lever med dette.
Jeg var i sin tid utrolig glad for "Magix edit pro" klart og tydeligt redigering, jeg har prøvet den sidste nye (trial) men den giver det samme problem som den jeg brugte før Vista den var ikke vista egnet, der dukker evigt og altid Rundell 32 op. Ingen problemer med Xp.
Hej

Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 04-03-09 17:17

Tak for svaret alka.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 05-03-09 09:10

Selv tak Nul7