/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hjælp.Min computer er gået død
Fra : McBobo
Vist : 838 gange
300 point
Dato : 22-02-09 14:18

Hej Kandu

Håber nogen kan hjælpe mig.....

Min computer er gået død...... Havde ellers glædet mig til de hardware dele som jeg havde købt fra mm-vision. Planen var at opgradere min strømforsyning, ram og grafikkort så min computer (Packard Bell) kunne afvikle de nye spil på markedet.... Det er så endt med at min computer er gået fuldstændig død..... Sort skærm og ingen reaktion fra harddisk m.m..... Intet sker? Der er sket en konflikt, noget er brændt af eller måske en hel 4 ting. Måske andre ved hvad der kan være i vejen?

Så hvad har jeg gjordt????
Før opgraderingen sad der en 250w strømforsyninge i computeren, som jeg så har opgradere til en Corsair TX650W PSU, da grafikkortet havde brug for mere strøm....

Grafikkortet som skulle opgraderet hedder NVIDIA GeForce 9800GT 1GB
og ram er fra Kingston DDR2-800 2GB PC6400 CL5 VLP X 2 ....I alt 4GB

Jeg fik sat strømforsyningen til og ram sat i sokkelen hvorefter jeg startet computeren.... Det virket... det eneste problem var at der kun blev oplyst 3,20 GB ram, men ellers virket computeren...
Herefter satte jeg grafikkortet i (NVIDIA GeForce 9800GT 1GB), hvorefter jeg startet computeren op..... der var sort skærm....
Ok.... tog grafikkortet ud igen og satte det gamle grafikkort i igen... stadigvæk sort skærm...
Satte så den gamle strømforsyninger i og ram.... Alt var som da jeg købte den... stadivæk sort skærm..... Så hvad kan der være galt...... Det er som om den ikke kan booste op fra harddisken... Nomalt kommer der et bip og så kan man høre harddisken arbejde..... men der sker intet?

Så er der nogen som har en idé, hvad problemet kan være.....

Styresystemet som er installeret er Windows XP - media center
Det ligger inden på harddisken, da det er recover styresystem som fulgte med computeren...
Har lavet en recover cd..... Men den er entet vær, da jeg ikke kan komme ind på computeren da den er fuldstændig død/sort skærm.....

Så hvad gør jeg??? nogen som har et bud????

Mvh McBobo

Links:
Ram:
http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis&menu=pc&varenr=6052225
Grafikkort:
http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis&menu=pc&varenr=602985
Strømforsyning:
http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis&menu=pc&varenr=612126

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-09 15:39

Citat
Jeg fik sat strømforsyningen til og ram sat i sokkelen hvorefter jeg startet computeren.... Det virket... det eneste problem var at der kun blev oplyst 3,20 GB ram, men ellers virket computeren...

Ja - XP kan ikke arbejde med mere end ca. 3.2 Gb ram - så det lyder rigtigt...

Da den tilsyneladende heller ikke virker med originaldelene monteret har du sikkert "brændt" den af med forkerte tilslutninger.....

Eller du har misset noget i monteringen....

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 22-02-09 17:55

er der slet ingen lys eller lyd fra den ?

prøv evt. at tag grafikkortet ud og prøv at start, så skal de bibbe over manglede grafikkort.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 22-02-09 20:08

Er dine RAM trykket helt ned på plads ?
Starter der en vedvarende advarsels tone når du tænder pc'en ?

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 23-02-09 19:41

Har prøvet næsten alt og må nok konstatere at jeg har brændt noget af.... Har prøvet at tag grafikkortet ud for at se om computeren bipper, som JegErHer har forslået.... Der sker intet? Anullere spørgsmålet, men ellers tak for svarene?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-09 20:01

Citat
Anullere spørgsmålet

Ja det skal nok hjælpe

Du får ikke noget retur ved at annulere....

Citat
det eneste problem var at der kun blev oplyst 3,20 GB ram

Det har du så fået svar på

Vi kan jo kun forsøge at hjælpe - har du brændt den af kan vi jo ikke gøre noget....

Annuller spørgsmålet
Fra : McBobo

Dato : 23-02-09 22:04

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål