/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Ny terrassedør, godkendelse?
Fra : stumbi
Vist : 629 gange
100 point
Dato : 22-02-09 12:43

Hej

Blot et, umidelbart, enkelt spørgsmål:

Kræver det godkendelse/ansøgning at etablere en dobbelt terressedør hvor der
i forvejen er et vindue?

Det er et hus fra 1937, med kælder og første sal.

God søndag

Accepteret svar
Fra : me67

Modtaget 110 point
Dato : 22-02-09 12:51

Kort og godt nej.

Dog med den undtagelse af at hvis huset er fredet på nogen måde eller
der er klausuler på hvordan bygningen skal se ud er du nød til at køre
en smut forbi Teknisk Forvaltning efter en godkendelse

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-02-09 13:08

Du kan bare skifte, kommunen behøver kun at vide det hvis huset er fredet eller bedømt bevaringsværdigt.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-02-09 13:19

Glemte at skrive at hvis du er det mindste i tvivl, så er Teknisk Forvaltning til for borgerne, du betaler deres løn over skatten. Så ring bare og spørg, så er du helt sikker.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-02-09 14:03

Det hedder sig at væsentlige ombygninger skal godkendes. Dit tilfælde er lige på grænsen.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 22-02-09 14:18

Nej. Du må gerne skifte et vindue ud til en dør

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-02-09 14:25

Altså hvis hulmålet forbliver det samme, må du gerne.

Kommentar
Fra : stumbi

Dato : 22-02-09 16:48

Hulmålet forbliver det samme, i bredden. Muren skal fjernes ned til gulvet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-02-09 16:51

Det var også mest bredden jeg tænkte på - så der skulle ikke være nogen problemer.

Godkendelse af svar
Fra : stumbi

Dato : 05-03-09 21:29

Tak for svaret me67.

Jeg accepterer dit svar da du var først på aftrækkeren.

Men stor tak til alle svar med meget relevante oplysninger.